Planchef till Jämtlands kommun

Planchef till Jämtlands kommun

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för vår kunds räkning en interim chef till planavdelningen för ett uppdrag på 3 månader.
Om uppdraget
Uppdraget är en heltidstjänst på 100% med start i 1/9 och fram till 31/12. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i kommunen.
Som planchef i kommunen har du ett helhetsansvar för verksamheten, arbetsmiljön, ekonomin, personalledning samt att utveckla/förbättra och driva de processer som behövs för att kunna möta kommunens mål, utveckling- och resultatkrav. Som chef representerar du kommunen, dess verksamhet, syften, policys, mål och värdegrund.
Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår ansvar för kommunens arbete med planprogram och detaljplanering samt att delta i den strategiska planeringen. I denna roll ingår även att planera, strukturera, fördela operativa arbetsuppgifter och utveckla planavdelningens arbetssätt. Som chef kommer du ansvara för att bygga en hållbar organisation, se möjligheter till digitalisering och nya arbetssätt.

Dina kvalifikationer
Universitet/Högskoleutbildning med relevant inriktning alternativt förvärvat genom erfarenhet
Tidigare chefs- ochledarskapserfarenhet
God kommunikativ förmåga
Kunskap om plan - och bygglagen, miljöbalken och annan lagstiftning som styr kommunal planering

För att axla rollenbör du vara en god relationsbyggare som bidrar till en positiv anda inom avdelningen och kontoret. Vi ser vidare att du är lyhörd och tydlig i din kommunikation, är bra på att skapa engagemang genom ett prestigelöst och tillitsbaserat förhållningssätt.

Meriterande
Tidigare kommunal erfarenhet inom verksamhetsområdet
Erfarenhet av PlanDirekt och Focus Detaljplan



Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 8/6
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2024
  • Ansök senast: 8 juni 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Avdelningen externa relationer söker enhetschef för utveckling

Avdelningen externa relationer söker enhetschef för utveckling

24 oktober 2024