Planerare Hemtjänsten

Planerare Hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Ordinärt boende i Kristianstads kommun söker dig som vill vara med och anta utmaningen att utveckla verksamheten i led med Kristianstads kommuns vision "vi lyfter tillsammans". Vi utökar nu vår grupp av planerare. Som Planerare ingår du i en arbetsgrupp tillsammans med andra de andra planerarna som leds under en och samma enhetschef, för att på så vis skapa samordningsvinster mellan enheter inom ordinärt boende.

Är du vår nya kollega?

ARBETSUPPGIFTER
Som planerare inom ordinärt boende har du ett självständigt och omväxlande arbete med uppgifter som varierar från dag till dag. Du är van att prioritera, hantera information och skapa struktur. Du stöttar enhetschefen med olika administrativa arbetsuppgifter och arbetar i våra verksamhetssystem som Life Care, Phoniro, Mina Planer, Heroma och Time Care Planering.

Du ser verksamhetsmässiga samordningsvinster i samarbete med andra Planerare och administratörer och bidrar du med nytänkande för att systematiskt utveckla verksamheten. Ditt engagemang är stort och du har förmåga att samarbete med ledning och medarbetare.

Arbetsuppgifterna är bemanning på kort och lång sikt, schemaläggning och semesterplanering, verksamhetsplanering, beställningar, fakturahantering och stöd till enhetschefen med olika administrativa arbetsuppgifter. Du utgår i huvudsak från en arbetsplats och kan vid behov ges möjlighet till arbete på andra arbetsplatser inom ordinärt boende.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd 3-årig gymnasieutbildning inom administration/ekonomi/logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från administrativt arbete såsom planering och administration. B-körkort är ett krav.

Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Vidare ser vi att du har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Du är också duktig på att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstad kommun, Planerare HTJ
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024