Planerare/administratör ordinärt boende

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Vackra Mora Kommun med strax över 20 000 invånare är beläget vid Siljans strand.

Närheten till vår fantastiska natur och aktiviteter skapar möjligheter att kunna leva ett aktiv liv. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande där vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv.

Avdelningen för Ordinärt boende har till uppdrag att verkställa beslut om insatsen hjälp i hemmet. Verksamheten ska bygga på respekt för de äldres behov, självbestämmande och integritet. Enheten för planerare/administratörers uppgift är att samordna och effektivisera verksamheten för att uppnå optimal kvalitet med individens behov i centrum samt vara ett administrativt stöd till enhetscheferna som arbetar inom ordinärt boende.

Vi söker nu en nyfiken och flexibel Planerare till ett vikariat.
Tillträde för vikariatet är snarast eller enligt överenskommelse och pågår till 2024-08-31 med 100% tjänstgöringsgrad.


Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Arbetet som administratör är varierande där arbetsuppgifterna innefattar exempelvis samordning mellan bemanningsenheten och verksamheterna gällande personalanskaffning. Du kommer att ingå i ett arbetslag med ytterligare fem administratörer och förväntas vara ett administrativt stöd för enhetschefer inom ordinärt boende. Eftersom personalanskaffning är en stor del av arbetet startar arbetsdagen 06:30 måndag-fredag.

I arbetsuppgifterna ingår även:
- Planering av dagliga hemtjänstinsatser. 
- Hantering av diverselistor, exempelvis personal-, boendelistor etc.
- Beställning av kontorsmaterial, förbrukningsmaterial m.m. i vårt verksamhetssystem Proceedo.
- Daglig kontakt med både interna och externa intressenter som exempelvis personal, enhetschefer, fastighetsskötare, IT, Löneservice, Bemanningsenheten m.fl.
- Arbete i olika datasystem så som BeSched, Office 360, Lifecare m.m.
- Att vara ett stöd till enhetschef i personalintroduktion, semesterplanering, frånvarohantering, vikarieanskaffning, fördelning av vikarier m.m.
- Att utföra diverse administrativa sysslor som stöd för verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är strukturerad, har god samarbetsförmåga och som tar eget ansvar för arbetet. Eftersom arbetet som planerare/administratör är varierande kräver det att du är flexibel, lojal och stabil. Du kommer ha daglig kontakt med interna och externa kontakter vilket förutsätter att du är serviceinriktad och lösningsfokuserad. Det är viktigt att du har erfarenhet av administrativt arbete samt av arbete inom vård och omsorg.

Som sökande till tjänsten bör du ha kunskaper gällande lagar och föreskrifter inom personalområdet, likaså kunskaper kring ekonomi relevant för befattningen.

Är du utbildad undersköterska och har kunskaper inom arbetsmiljölagstiftningen ser vi det som meriterande.

Krav
Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.

Kunskaper och erfarenhet inom verksamhetsområdena HSL, SoL och LSS.

Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

Goda datakunskaper.

Erfarenhet inom systemen LifeCare, Beshed och ProCapita.

Socialförvaltningen

Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Mora kommun


Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html


För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/


Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.


Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 7 juni 2024

Besöksadress

Fredsgatan 16 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024