Planeringssamordnare till Avdelningen konsumentstöd

Arbetsbeskrivning

Inom Avdelningen för konsumentstöd arbetar vi med olika former av information och vägledning som hjälper konsumenter att göra medvetna val. Vi stödjer också kommunernas konsumentverksamhet och lärare inom konsumentområdet. Avdelningen består från 2017 av Enheten för konsumentupplysning, Konsument Europa, Kommunikationsenheten, Enheten för kunskapsstöd och en avdelningsgemensam stödenhet.

Dina arbetsuppgifter 
Som planeringssamordnare arbetar du med planering, samordning och uppföljning av avdelningens verksamhet, t.ex. verksamhetsplanering, budget och budgetrevidering samt årsredovisning. Du arbetar också med att ta fram underlag för uppföljning och utveckling av verksamheten och du samarbetar i vissa delar med myndighetens controllerfunktion. I rollen ingår även att bistå avdelningens chefer och självständigt hantera uppgifter utifrån aktuella behov, exempelvis sammanställningar, presentationer, planering av konferenser, administrativa uppgifter, avdelnings- och enhetsarrangemang, samverkansprocesser etc. Det är vanligt förekommande med samarbete och samverkan i olika myndighetsgemensamma projekt och initiativ.

Din bakgrund 
Du har relevant högskoleutbildning samt erfarenhet av självständigt arbete med strukturerade planerings-, budget- och årsredovisningsprocesser. Du har erfarenhet av att arbeta med IT-system för ekonomisk planering, rapportering och uppföljning. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska och du är van att ta fram pedagogiska sammanställningar, presentationer, promemorior etc. Meriterande är arbete inom offentlig verksamhet.

Du har ett proaktivt förhållningssätt med förmåga att självständigt planera, bedöma behov och prioritera insatser. Med din analytiska förmåga ser du helheter och samband och du tar gärna initiativ för att förbättra verksamhetens processer. Du är effektiv, strukturerad och har lätt för att ta till dig information och anpassa ditt arbete efter nya förutsättningar. Viktiga kännetecken hos dig är servicekänsla, samverkans- och samarbetsförmåga liksom god organisatorisk och administrativ förmåga. Du bemöter självklart andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.

Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningsform 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. 
Tillträde enligt överenskommelse.

Vill du få mer information? 
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Mia Ohlsson. 
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Johan Jarelin för SACO–S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Så här ansöker du 
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg. 
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2016/1069.

Senast den 19 oktober 2016 vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket KARLSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 29 september 2016

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024