Platschef

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu ny platschef till Café Tintin Avenyn pga kommande föräldraledighet om minst ett år.

Tjänsten är på heltid och vi söker också helhjärtat engagemang!

Som platschef är ditt största uppdrag att med de medel som finns åstadkomma en så väl fungerande restaurang som möjligt, genom muntliga och skriftliga instruktioner till medarbetarna i kombination med uppföljning och rapportering.

Vi är något av ett mellanting mellan restaurang och café då vi serverar kaffe och bakverk i kassan men mat till bordet och det är oftast fler middagsgäster än fikasugna. Vi har inte bordsbokning och det råder oftast free seating.

Vi producerar mycket av det vi säljer själva men inte allt, kök och meny är anpassat till att inte behöva en utbildad kock och kunna vara öppet även då bara en personal är på plats. De som arbetar hos oss arbetar varierande i alla stationer vilket innebär att de har mycket att lära sig och det är också något vi lägger mycket tid på.

Vi har öppet dygnet runt året runt vilket innebär att detta inte är ett sådant ställe som kan skötas bara genom att vara på plats mycket utan kräver bra instruktioner och kommunikation för att alla på plats ska veta vad och hur de ska göra. Bristande instruktioner leder antingen till att din telefon ringer alldeles för mycket eller att misstag görs (för att de chansar istället för att ringa och fråga). Inget av det är önskvärt ;-)

Utöver ditt dagliga arbete med att se över hela verksamheten och se till att den är i tipp topp ordning, rätta till fel, anteckna sådant som kan ändras, kommunicera med personal ifall det finns frågeställningar eller tillrättavisning/beröm behövs osv osv, så sätter du också upp diverse skyltar, både interna och externa, hjälper till med instruktioner och att uppdatera listor osv när nya produkter tas in. Du meddelar när något är trasigt och lagar det du kan själv. Du ser till att alla blanketter och material som personalen behöver (plåster, tidrapporter, tejp, you name it) finns och att driften är väl fylld med porslin och redskap som behövs. Du ändrar koder, testar larm och uppmärksammar riskområden. Du beställer och fyller på växel och räknar ibland kassan, hanterar kundklagomål och förmedlar kundönskemål. Du har ett par specialstäd och kan behöva hantera skadedjur. Med mera.

Du behöver arbeta ca 110-130 timmar i driften (alltså ca 70%) varierade tider (ca 45% dagtid, 35% kvällstid och 20% nattetid) för att se var problem i arbetssätt och tidsplan ligger, ha en bra kontakt med alla medarbetare och upptäcka sådant som behövs fixas eller kan ändras till det bättre. Övrig tid bedöms behövas till kontorsuppgifter som du naturligtvis kan göra den tid det passar dig.

Du kommer inte att ha hand om övriga personalens schema eller personalsituationer som kan uppstå vid sjukdom och annat. Du kommer inte att arbeta med löneadmin, fakturor eller varuleveranser. Då vi är ett litet företag arbetar du nära ägare och övriga ansvariga.

Vi söker någon med erfarenhet inom restaurang, gärna någon som har haft samma position men det är inte ett krav. Vi kräver dock att du som söker talar flytande svenska och har goda kunskaper inom Microsoft Word. Kunskaper i andra Office program är meriterande men inte ett krav. Som person ser vi gärna att du är arbetsam, strukturerad, orädd, energisk och har lätt för att kommunicera.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CT24 Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2020
  • Ansök senast: 15 september 2020

Besöksadress

Linnégatan 57
Göteborg

Postadress

Box 53134
Göteborg, 40015

Liknande jobb


SEN Street Kitchen söker driftansvarig

SEN Street Kitchen söker driftansvarig

25 september 2020

Restaurangchef

Restaurangchef

23 september 2020

17 augusti 2020

Restaurangpersonal

Restaurangpersonal

17 augusti 2020