Pooltjänster inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen satsar, 2020 inspirerar vi andra! Tillsammans i samverkan med stort engagemang och delaktighet arbetar vi med ständiga förbättringar! Vi satsar på en attraktiv arbetsmiljö och en verksamhet i framkant!

Socialförvaltningen ger insatser till medborgare som på grund av olika anledningar behöver stöd och service i sitt dagliga liv. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum.

Funktionshinderomsorgen är en del av Socialförvaltningen och verkställer beslutade insatser enlig Socialtjänstlagen och lagen om stöd och service.

Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet i varje möte."

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker fler medarbetare till vår pool inom inriktningen personlig assistans. Poolerna inom hela funktionshinderomsorgen har fyra inriktningar. Man arbetar främst inom den egna inriktningen men vid behov kan arbetet ske över hela funktionshinderomsorgen:
- Personlig assistans till personer med funktionshinder.
- Gruppbostad, servicebostad och stöd i vardagen till personer med intellektuellt eller fysiskt funktionshinder.
- Boendeformer och stöd i vardagen till personer med psykiskt funktionshinder, missbruk och beroende.
- Daglig verksamhet till personer med funktionshinder.

KVALIFIKATIONER
Arbetet kräver att du har en utbildning som motsvarar vård- och omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, personlig assistansutbildning eller utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du som söker behöver inte bara ha kunskap utan också förmåga att omsätta kunskapen i praktiskt handlande. Specifika kunskaper och förmågor som behövs är bemötande och förhållningssätt, kommunikation och kunskap om regelverk. Andra kunskaper och förmågor som är av mer generell karaktär är kroppsnära omsorg, socialt stöd samt stöd till fritid och kultur.

Personliga egenskaper som vi kräver är att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du ska också vara serviceinriktad och stresstålig.
Körkort samt tillgång till egen bil är ett krav för anställning. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Schemaförlagd arbetstid över hela dygnet. Anställningsavtal enligt AB, bilaga D. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 24 april 2017

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


17 maj 2024