Portfolio Management Officer

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att driva ditt och verksamhetens arbete framåt? Då kan du vara TRRs nästa Portfolio Management Officer (PMO)!

Om rollen

Som PMO på TRR har du en central roll som lednings- och metodstöd för att omvandla strategi och riktning till genomförbara initiativ. Din uppgift är att skapa överblick, identifiera hinder, och underlätta samarbetet för att säkerställa att vi når våra övergripande mål och strategier på bästa sätt. Du har ansvaret för att se till att TRR har de nödvändiga metoder och processer för att driva större initiativ framåt och följa upp resultaten, kapaciteten och budgeten. Det är också din uppgift att rapportera till ledningen om strategin inte genomförs som planerat. I den här rollen rapporterar du till VD och arbetar nära CFO, Strategiska ledningsteamet, Business Owners, Epic Drivers, Taktiska teamet samt övriga avdelningar.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter

- Strategisk planeringsstöd: Du kommer att stötta VD, CFO och ledningen i att planera verksamheten strategiskt

- Metodstöd för strategiskt arbete: Du kommer att assistera ledningen och Epic drivers i genomförandet av strategiska initiativ

-
Strategiskt forum: Facilitering och uppföljning av progress för strategiska förflyttningar

-
Taktisk planering: Facilitering och metodstöd vid taktisk planering

- Uppföljning av strategi och verksamhetsplan: Du kommer att övervaka utförandet av strategin och verksamhetsplanen

- Metodstöd för framtagning av business case

- Mätbarhet och måluppfyllelse: Du säkerställer mätbarhet och erbjuder stöd i att sätta upp relevanta mål samt följa upp progress mot dessa på strategisk, taktisk och operativ nivå

- Kommunikationsstöd: Du bistår med kommunikation av resultat från strategiskt forum och taktisk planering

Kompetenskrav och utbildning

- Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet

- Affärsmässig förståelse, exempelvis erfarenhet av målstyrning, att utarbeta ledningsrapporter och beslutsunderlag för portfölj och program/Epics

- Förmåga att se helhet och göra relevanta värderingar

- God samarbetsförmåga och förmåga att möta andra människor

- Erfarenhet av agil affärsutveckling, controlling för finansiella processer kopplade till portföljhantering och affärsutveckling

- Flerårig erfarenhet i en senior roll vid etablering av en agil leveransmodell

Sista ansökningsdag: Vi går igenom ansökningar löpande. Välkommen att ansöka senast den 7 december
Omfattning: Heltid/Tillsvidare
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placeringsort: Stockholm

Om TRR

TRR arbetar för tjänstemän och arbetsgivare inom det privata näringslivet. Vi är specialister på omställning och kompetensstöd. I våra 31 000 anslutna företag arbetar drygt 1,1 miljoner tjänstemän. Genom olika tjänster och rådgivning vägleder vi företag och deras medarbetare mot ny anställning, studier eller till att starta eget företag. TRR grundades 1974 av parterna på den privata arbetsmarknaden: arbetsgivarförbunden inom Svenskt Näringsliv och fackförbunden inom PTK. TRR är en stiftelse som drivs utan vinstintresse och styrelsen består av representanter för PTK och Svenskt Näringsliv.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TRR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Liknande jobb


Kvalitetsutvecklare till kvalitetsgrupp vård och omsorg

Kvalitetsutvecklare till kvalitetsgrupp vård och omsorg

11 juni 2024

11 juni 2024

Beredskapssamordnare socialtjänsten

30 maj 2024