Processtödjare/administratör

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

På arbetsmarknadsförvaltningen arbetar vi med frågor som rör arbetsmarknad, flykting- och mångfaldsfrågor, försörjningsstöd och vuxenutbildning i Helsingborgs stad. Vi strävar efter att ge helsingborgarna möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning och utveckling. administratör

Läs gärna mer om Helsingborg och arbetsmarknadsförvaltningen på helsingborg.se


ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen för kvalitet och styrning ansvarar för förvaltningens samlade statistik, uppföljning/utvärdering, tillsyn, kvalitetsarbete, nämnds- och ärendehantering, större verksamhetssystem samt målstyrning.

Som ärendesamordnare har du lätt för att skapa dig en förståelse om arbetsmarknadsförvaltningens olika verksamheter och för att sätta dig in i frågor av olika karaktär. Du har lätt för att samarbeta och för att fungera som processtödjare genom att stötta handläggare i att planera, hålla samman och strukturera arbetet framåt. Ditt ansvar och din roll kommer att variera utifrån aktuell process vilket ställer höga krav på flexibilitet.

Sammanfattningsvis ansvarar du för att
• stötta förvaltningens handläggare vid genomförandet av direktupphandlingar och upphandlingar samt vägleda användare i stadens direktupphandlingssystem
• skriva överenskommelser/avtal med interna/externa leverantörer och följa upp att avtalen förlängs
• stötta förvaltningens handläggare vid ansökningar om externa medel
• fungera som back-up till förvaltningens nämndsekreterare och ta en aktiv del i den månatliga nämnds- och utskottshanteringen
• fungera som processtödjare i uppdrag som förvaltningen fått i uppdrag att genomföra
• ta fram sammanställningar av processer, projekt och möten
• handlägga ansökningar om stöd som inkommer till förvaltningen

Som ärendesamordnare kommer du att ingå i stadens nätverk för nämndsekreterare, stadens nätverk för internationella frågor, stadens vägledarnätverk för det nyligen implementerade direktupphandlingssystemet samt i förvaltningens nätverk för inköps- och upphandlingsansvariga.



KVALIFIKATIONER
Som ärendesamordnare ska du
• ha relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• ha aktuell erfarenhet och goda kunskaper i lagstiftningen inom området
• kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara van vid hög förändringstakt
• vara serviceinriktad och kunna arbeta i flera olika processer samtidigt

Det är meriterande om du som söker har
• erfarenhet av arbete inom politiskt styrda organisationer
• ha erfarenhet av att arbeta med direktupphandling och upphandling

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi är en organisation som arbetar med och för människor och sätter stort värde på att du har en positiv människosyn och ser möjligheter och tillgångar i alla människor.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lena Persson
042-10 65 78
Enhetschef Ingrid Olin-Månsson
042- 10 75 40
Servicesamordnare Pia Nielsen
042-10 57 73
Enhetschef Nidal Khalil
042-10 74 61
Enhetschef Edit Szinte
042 - 10 74 56
Enhetschef Mari Nidesjö
042-10 62 94
Samordnare Ylva Andersson
042-10 70 34
Samordnare Karin Svensson

Avdelningschef HR Kommunikation Annette Birr
042-10 39 28
Enhetschef Anette Frii
042- 10 78 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Rekryteringen sker löpande, så du är varmt välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 31 juli 2016. .
  • Publicerat: 1 juli 2016

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


28 maj 2024

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

27 maj 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

21 maj 2024

Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024