Processutvecklare sökes till spännande uppdrag inom kommunal verksamhet

Processutvecklare sökes till spännande uppdrag inom kommunal verksamhet

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN

Just nu är vi på jakt åt vår kunds räkning, som är verksamma inom den offentliga sektorn, efter en driven och erfaren person vars uppgift blir att se över deras nuvarande administration och hantering av försäkringsbestånd med målet att kunna föreslå mer robusta och effektivare lösningar med ett minskat personberoende.

Vidare kommer en del av arbetsuppgifter handla om att framställa dokumenterade processbeskrivningar kring mandat, ansvar och roller för att tydliggöra och på så vis genomlysa koncernens försäkringsupplägg. Förslagen ska visa hur försäkringshanteringen blir en aktiv del av det olycks- och skadeförebyggande och uppsökande arbetet kring egendomen. Utöver det gäller det även att kunna säkerställa att verksamhetens försäkringskostnad är rimlig och att prognosarbetet gällande premiestorlek är inom ramen för den samlade budget- och prognosarbetet.

I arbetsgruppen finns en handläggare som har arbetsuppgifterna idag, som kommer att utgöra det närmaste stödet i uppdraget och också vara delaktig i arbetet.

Start: Januari 2021/omgående enligt överenskommelse

Arbetstider: Vardagar, kontorstider

Omfattning: Heltid

Placeringsort: Uppsala

OM DEN VI SÖKER

- Gedigen erfarenhet från försäkringsområdet och en liknande roll sedan tidigare

- Tidigare erfarenhet av kartläggning/genomlysning, dokumenthantering, rapportering med förslag (förmåga att inhämta, analysera och formulera sig)

- Erfarenhet av budget, prognos och förbättringsarbete

- Mycket god system och datorvana, då arbetet i dagsläget helt digitalt

Man bör ha någon ekonomisk utbildning eller motsvarande eller tidigare arbete som ställt krav på ekonomisk förståelse. Givetvis är det även starkt meriterande om man har tidigare erfarenhet inom offentlig förvaltning men ej ett krav.

Stor vikt kommer även läggas på personliga egenskaper då det är många delar i uppdraget som är av karaktären med många kontaktytor och kräver god samverkansförmågan och driv av rätt person.

Låter detta något som skulle passa dig så ansök redan idag så berättar vi mer!

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

OM LERNIA

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


26 januari 2021

22 januari 2021