Projektadministratör mot skatt och tull

Projektadministratör mot skatt och tull

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter en projektadministratör som ska stötta och avlasta det befintliga teamet.

Arbetsuppgifterna består bland annat av uppföljning och dokumentering av skatt- och tullhantering i projektet samt att fungera som en kommunikatör mellan olika parter, både internt och externt. Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta:

Hantera administrationen av pågående projekt kopplat till Skatt & Tull
Upprättande av administrativa rutiner och skapa struktur gällande dokumenthantering kopplat till projekt, avtal, etc.
Löpande avstämningar/möten med projektledare och medarbetare inom Skatt & Tull
Vid behov skriva protokoll vid möten, arrangemang och workshops samt distribuera och arkivera material


Med hänsyn till ovanstående ser vi att du kan uppfylla följande kundkrav:

Högskoleutbildning eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger det
Erfarenhet av att utbilda och kommunicera inom större förändringsprojekt
Goda kunskaper i MS Office
Tala och skriva svenska och engelska obehindrat
Vana att arbeta med många parallella informationsflöden
Tidigare arbetat som projektadministratör


Det är meriterande om du dessutom har vana av:

Arbete med skatt- och/eller tullrelaterade frågor
Arbete i internationellt team


Tjänsten har sin utgångspunkt i Stockholm och avser en heltidsanställning. Tjänsten avser att börja i början av november, med hänsyn till ev. uppsägningstid.

Stor vikt läggs på personliga egenskaper

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024