Projektkoordinator Företagsutveckling

Projektkoordinator Företagsutveckling

Arbetsbeskrivning

Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.


ARBETSUPPGIFTER
Företagsutvecklings uppdrag är att uppmuntra och stödja att fler nya företag startar, att fler överlever och fler växer. Vi arbetar också med att stimulera till ökat företagande i utsatta områden i Göteborg genom rådgivning och kompetenshöjande aktiviteter. Det sker vid våra Business Centers i Angered och på YESBOX. Vi har även i samverkan med andra aktörer inom nyföretagarområdet etablerat en mötesplats i Gamlestaden, Yesbox-Home of entrepreneurs. Vi arbetar också med rådgivning till företag som hamnat i ekonomiska svårigheter - Företagsakuten.

Vi på företagsutveckling arbetar utifrån vår mission Vi förverkligar företagares visioner för hållbart företagande!

Vill Du bli vår Projektkoordinator på 50% i Arubaprojektet - säkra affären med rätt kompetens?

Arbetsuppgifter

Den snabba teknikutvecklingen, digitaliseringen och nu även COVID-19-pandemin har skyndat på den redan pågående förändringen av nya sätt att arbeta, vilket förstärker att kompetensförsörjning är ett ledaransvar som måste kopplas till företagets affärsmål. Kompetensförsörjning behövs för att vi ska kunna utveckla nya, innovativa tillväxtbranscher. På BRG har vi tagit fram en enkel modell för hur företag strategiskt kan arbeta med kompetensförsörjning:
ARUBA - Attrahera, Rekrytera, Utveckla, Behålla och Avveckla kompetens.
Vi arbetar för att fler företag ska vara med i workshops kring denna modell.

Som Projektkoordinator förväntas du:

Samordna våra aktiviteter samt möta företagen som tar steget in i ARUBA
Införsäljning av workshops genom att kontakta företag
Ansvara för det praktiska och administration kring work-shops som leds av extern alt. intern konsult
Informera om och marknadsföra ARUBA och Work-shoparna i Göteborgsregionen och andra relevanta samverkansforum.

KVALIFIKATIONER
UTBILDNING
Relevant eftergymnasial utbildning - högskoleutbildning är meriterande

ERFARENHET
Förståelse för eller erfarenhet av småföretagares vardag och utmaningar. Du har kunskap inom kompetensförsörjning. Du är kundfokuserad och är bra på att skapa och etablera förtroendefulla relationer genom nätverk och samverkan. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, nyfikenhet samtidigt som du har förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete samt att prioritera rätt saker. Erfarenhet av CRM-system, Office 365 samt svenska i tal och skrift.
Alla medarbetare på BRG förväntas vara lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat.

ÖVRIGT
Tjänsten är en deltidsanställning på 50 % - fördelning av arbetstiden kan diskuteras.

Sammanfattning

Liknande jobb


Planeringsledare demokrati

Planeringsledare demokrati

31 oktober 2024

31 oktober 2024

Verksamhetsutvecklare till VO barnkirurgi och neonatalvård i Lund

Verksamhetsutvecklare till VO barnkirurgi och neonatalvård i Lund

30 oktober 2024