Projektledare inom kundupplevelsen till Samsung

Projektledare inom kundupplevelsen till Samsung

Arbetsbeskrivning

Customer experience Project Lead är en del av Nordic Customer Satisfaction-teamet och har en viktig roll i att säkra och förbättra kundupplevelsen. Huvudansvaret är att driva förbättringar i kundresan, särskilt kring kontaktcenter och digitala kanaler. Målet är att förbättra kundupplevelsen och skapa en effektiv kundservice av hög kvalitet.

Detta är ett konsultuppdrag i samarbete med Jefferson Wells.

Ansvar och arbetsuppgifter:

* Driva projekt som fokuserar på kundupplevelse, särskilt kopplade till kontaktcenter och digitala kanaler.
* Samarbeta med olika interna och externa parter för att säkerställa att projekt genomförs från början till slut.
* Identifiera förbättringsmöjligheter i kundresan och vid olika kontaktpunkter.
* Använda data för att fatta beslut och prioritera åtgärder.
* Proaktivt hitta problem i kundresan och starta förbättringsprojekt.

Dina arbetsuppgifter:

* Vara projektledare inom kundservice och se till att kundnöjdhet är högsta prioritet.
* Säkerställa att CX (customer experience)
-projekt levereras framgångsrikt och följa deras status och resultat.
* Analysera resultat och identifiera områden som behöver förbättras.
* Rapportera regelbundet om fynd och diskutera lösningar med ansvariga för olika kontaktpunkter.
* Dokumentera överenskomna åtgärder och följa upp med ansvariga regelbundet.
* Identifiera förbättrings- och affärsmöjligheter och dela dessa med organisationen.
* Mäta resultat av olika initiativ.
* Informera och hålla teamet uppdaterat med de senaste insikterna och arbeta med relevanta parter för att hitta lösningar.

Varför är denna roll intressant?

Samsung strävar efter att alltid leverera en fantastisk upplevelse genom att erbjuda smidiga kundlösningar och innovation som ökar kundlojaliteten och försäljningen. Det är de små detaljerna som gör stor skillnad. Genom att arbeta tillsammans och fokusera på hela kundresan strävar dem ständigt efter att förbättra kundupplevelsen.

Kompetenser:

* Ledarskap och beslutsfattande: Tar initiativ och leder arbetet.
* Organisering och utförande: Planerar och arbetar strukturerat. Fokuserar på kundnöjdhet och levererar kvalitet.
* Interaktion och presentation: Kommunicerar och nätverkar effektivt. Övertygar och påverkar andra på ett säkert och avslappnat sätt.
* Anpassning och hantering: Anpassar sig bra till förändringar och hanterar stress effektivt.

Tidigare arbetslivserfarenhet:

* Minst 3 år inom projektledning
* Erfarenhet från kundtjänst

Språkkunskaper:

* Flytande svenska och engelska
* Andra nordiska språk är meriterande men inte ett krav

Resdagar per månad:

* 4-6 gånger per månad i början, kommer att minska över tid.

Övrigt

Uppdraget har i dagsläget inget slutdatum utan förväntas pågå tillvidare. Start är så snart som möjligt men senast i slutet av augusti.

Samsung sitter i trevliga lokaler i Kista.

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen knskap inom just ditt område.

Kontaktuppgifter och ansökan

Vid intresse skickar du in din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Nisser via e-post: cecilia.nisser@jeffersonwells.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2024
  • Ansök senast: 5 juli 2024

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Customer Service Manager till Nordic Paper

12 juli 2024

Global Head of Customer Service

Global Head of Customer Service

11 juli 2024

Customer Success Manager

3 juli 2024