Projektledare inom verksamhetsutveckling

Arbetsbeskrivning

Vi söker projektledare inom verksamhetsutveckling till spännande konsultbolag. Information om tjänsten: Maxkompetens söker nu för direktrekrytering till kund projektledare och delprojektledare inom verksamhetsutveckling, IT och ledarskap. Vårt kundföretag har i mer än tio år försett bank- finans- och försäkringsbranschen med kompetenta konsulter inom bl.a. projektledning inriktad mot projekt inom verksamhetsutveckling, IT och ledarskap. Projekten kan innefatta allt från stöd i upphandlingar till implementeringar och integrationer av nya system. Projekten är vanligtvis långa och genomförs oftast på mycket höga nivåer inom slutkundens verksamhet. Hos vårt kundföretag erbjuds du den trygghet som en anställning ger samtidigt som du erbjuds möjligheten till ett aktivt delägarskap efter en bestämd tid. Den här unika möjligheten gör att du både erbjuds en trygghet men också en stor möjlighet att vara med och utveckla och ansvara för bolagets och din egen framgång. Är du rätt person för vår kund erbjuds du möjligheten att arbeta i ett personligt och framgångsrikt bolag där stort fokus läggs på varje individs utvecklingsmöjligheter, där du har inflytande och där du får tillvarata din entreprenöriella anda. Din profil: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som projektledare (minst fem års erfarenhet) eller delprojektledare (två - fem års erfarenhet) från verksamhetsorienterade projekt och av såväl små som stora projekt. Vi vill att tyngdpunkten av dina projekt skall ha genomförts inom bank-, finans-, eller försäkringsverksamhet. I botten har du en akademisk examen som civilingenjör, civilekonom eller jur. kand. Vi vill att du tidigare erfarenhet från något av nedanstående område: Affärssystem (värdepapper (aktier, räntebärande)) -upphandling och implementering -anpassning och uppsättning -införande av rutiner och regler Förändringsarbete -utveckling och förändring av processer -tester och ledning av testverksamhet -compliance (MiFID, SEPA, IFRS m.m.) Då många av projekten innefattar IT som ett verktyg för att stödja verksamhetens processer är också IT-kompetens intressant. Du har lätt för att sätta dig in i kundens verksamhet och kan med din kompetens förstå, föreslå förändringar och lösa kundens behov. Personliga egenskaper som krävs för tjänsten är att du är affärsinriktad, konsultmässig och driven. Du har en stark entreprenörsanda och du tar ansvar för ditt arbete och din egen utveckling. Start: efter överenskommelse Arbetstid: kontorstid Lön: Individuell lönesättning utefter bestämd lönemodell. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Stockholm
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 21 december 2010
  • Ansök senast: 30 januari 2011

Liknande jobb


Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

26 april 2024