Quality & Compliance Manager inom Inköp

Quality & Compliance Manager inom Inköp

Arbetsbeskrivning

Södra fungerar som en bro mellan 52.000 familjeskogsbruk och den globala marknaden - understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

Då vår nuvarande Quality & Compliance Manager Therese rör sig vidare mot nya utmaningar, så öppnar vi nu dörren till en fantastiskt spännande roll på vår centrala Inköpsfunktion.

Det här får du jobba med på Södra

Som Quality & Compliance Manager placerad vid Södras Inköpsfunktion så kommer du få jobba i en bred roll med många kontaktytor, och det primära fokuset inställt på att säkerställa kvalitet och efterlevnad i processer, metoder, verktyg och data, med utgångspunkt från våra fastställda mål och strategier. Vi hör ju hur det låter, det kan ju innefatta hur mycket som helst! Så låt oss bjuda på lite mer konkreta exempel här nedan.

Du kommer bland annat representera Inköp i compliance-arbete/-projekt styrt av vår juridiska funktion, agera expertstöd avseende både att granska och upprätta avtal, och vara the go-to-person vad gäller befattningens och avdelningens alla interna processer och verktyg. Sen ingår självklart en dos av KPI:er där du tillsammans med övriga kollegor stöttar vår resa att leverera som planerat. Dina mest använda kontaktytor kommer inledningsvis bestå av ett nära samarbete med vår CPO, vår inköpsledning och controllers, samt andra intressenter inom olika utvecklingsprojekt.

Sen finns det såklart massor av andra saker som du också kommer få chansen att sätta tänderna i, en annons blir en roman om vi skulle få med allt. Du kan dock vara trygg i det faktum att rollen innefattar både operativa och strategiska delar, och det är något vi tror att du både trivs med och är van vid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en universitets-/högskoleutbildning mest troligt inom ekonomi, teknik eller supply chain, utöver en rätt så gedigen inköpserfarenhet (gärna från flera olika områden) från din tidigare karriär. Erfarenhet av för rollen/området relevanta system och verktyg, och ett par genomförda utvecklings- och/eller efterlevnadsprojekt inom inköp är också erfarenheter som vi kommer fästa stor vikt vid. Du är nog lite av en inköps-fantast, enkelt förklarat. Därtill har du både B-körkort och behärskar med lätthet det engelska språket både i skriven och talad form.

Som person älskar du (att lösa) problem, och är till och med ganska duktig på det. Du beskrivs nog av många som både analytisk och noggrann, och innerst inne känner du nog att något annat vore orimligt (rätt ska ju vara rätt!). Ser du nåt som skaver så tar du tag i det, och du har inga problem att involvera andra runtomkring om det krävs för att råda bot på problemet.

Sen känns det viktigt att betona att vi förstår att vi antagligen inte kommer att finna en person som uppfyller exakt samtliga av våra krav och önskemål ovan. Men vi är på jakt efter rätt person, och vi tror att den (du?) besitter i alla fall ett flertal av kvaliteterna ovan. Och kanske något mer som vi själva inte tänkt på? Berätta gärna för oss i din ansökan varför vi ska välja just dig.

Så här är det att jobba på Södra

Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Kristoffer Arvidsson, 076-762 30 58. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryterare David Hantoft på david.hantoft@sodra.com

Fackliga frågor hänvisas till:

- Ove Johanzon, Ledarna, på ove.johanzon@sodra.com

- Fredrik Dacke, SACO, på fredrik.dacke@sodra.com

- Rose-Marie Halldén, Unionen, på rose-marie.hallden@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 26 februari. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-supporten

HR direkt

HR

HR-avdelningen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södra
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Skogsudden
None

Postadress

Skogsudden
Växjö, 35189

Liknande jobb


Kvalitetsutvecklare till kvalitetsgrupp vård och omsorg

Kvalitetsutvecklare till kvalitetsgrupp vård och omsorg

11 juni 2024

11 juni 2024

Beredskapssamordnare socialtjänsten

30 maj 2024