Receptionist

Arbetsbeskrivning

Miljöförvaltningens uppdrag är att verka för att göteborgarna ska ha en god livsmiljö och för att Göteborgssamhällets negativa påverkan på hälsa och miljö ska vara så liten som möjligt.




ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist på miljöförvaltningen kommer du att serva både externa besökare och förvaltningens egen personal med normalt förekommande receptionssysslor. Utöver detta kommer du
- vara kontaktperson för frågor som rör larm och passersystem.
- ingå i inköpsgruppen som centraliserat sköter förvaltningens inköp.
- vara kontaktperson avseende vår mottagning av nya medarbetare.
- vara en nyckelperson när det gäller att administrera och samordna konferenser.
- sköta viss administration kring telefoner och telefonabonnemang för vår personal.

Vi ser att du är drivande i att utveckla förvaltningens rutiner inom aktuella arbetsområden, både inom de områden där du är huvudansvarig men också som en del av olika arbetsgrupper. Du kommer inom vissa delar förväntas handleda kollegor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete i reception samt som lägst har gymnasiekompetens. Du behöver kunna hantera det svenska språket väl, både i tal och i skrift. Som person vill vi att du ska vara trygg i dig själv. Du behöver också ha en välutvecklad social förmåga så att du kan bemöta olika slags människor på ett professionellt sätt, oavsett situation. Du behöver vara en initiativrik och analytisk person som tycker om struktur, ordning och reda. Då du ska hantera inställningar i vårt larmsystem vill vi att du har en god teknisk förmåga.

Du kommer att höra till enheten för Intern service som utöver receptionen huvudsakligen ansvarar för konferensverksamhet, vaktmästeri, inköp, miljösamordning samt diarie och arkiv. Det är stor bredd på enhetens arbetsuppgifter och periodvist högt tempo. Du behöver kunna hantera detta på ett lugnt och tryggt sätt och ha en positiv syn på att hjälpa till där det behövs.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med inköp inom offentlig verksamhet. Det är också meriterande om du har grundläggande kunskaper inom kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen.

Vi erbjuder ett utåtriktat och omväxlande arbete som präglas av öppenhet, helhetssyn och professionalitet.
Vi befinner oss i trevliga lokaler på Karl Johansgatan 23 i Majorna med bra kommunikationsmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Ström
031-3683849
Ida Eriksson, Vision
031-3683856
Karl-Emil Mattsson, Saco
031-3683807
Peter Nilsson
031-368 38 70
Enhetschef Emma Ström
031-3683849
Enhetschef Anna Säfsten
031-368 39 13
Direktör Christina Börjesson
031-3683701
Personalchef Ingrid Peterson
031-3683860
Enhetschef Pernilla Rydeving
031-368 38 80
Enhetschef Erik Bäck
031-3683871

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Miljöförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 24 september 2013

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024