Recruitment Assistant till Randstad i Gävle

Recruitment Assistant till Randstad i Gävle

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Hos rekryteringen på Randstad i Gävle jobbar vi i ett team – ett team med Randstadmedarbetare som samarbetar med flera olika kunder inom Gästrikland och Hälsingland  – ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater och kunder och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering.

I rollen som recruitment assistant kommer du att ha en viktig funktion i att hjälpa oss på rekrytering med hantering av kandidater. Du arbetar verksamhetsnära tillsammans med rekryterings-teamet för att förstå kundens behov och önskemål, likväl som du ansvarar för kandidaternas upplevelse av rekryteringsprocessen. Du arbetar även med andra kollegor från Randstad och blir väl insatt i vår affär som helhet, och våra arbetsprocesser i synnerhet. Du får dessutom en inblick i den globala verksamhet som är Randstad, men även våra kunders vardag. Du kommer att arbeta och vara stationerad på vårt kontor i Gävle.

Ansvarsområden
I rollen som recruitment assistant kommer du bland annat att jobba med:
• Kandidat och kundkontakt i form av telefonavstämningar och referenstagningar. 
• Administrativa uppgifter som att skriva annonser och hjälpa till vid urval. 

Arbetstider
Timanställning deltid, vi förväntar oss tillgänglighet en till två dagar i veckan. 
Tjänsten planeras att starta omgående.

Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll ser vi att du har:
Studier på minst 50%. 
Erfarenhet av arbete med administration och service eller personalfrågor.
Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
Samarbetsförmåga – vilja vara en del av ett team som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-01-09. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

För ytterligare information:
För information som rör rollen, vänligen kontakta:
Anna Sjöberg, Branch Manager via: anna.sjoberg@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


16 maj 2024