Regionansvarig affärsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning


Välkommen till en värld där dina idéer leder till något stort. Välkommen till Bosch.
Vill du att dina idéer bidrar till att forma användbara tekniska lösningar? Oavsett om det rör sig om mobila lösningar, industriell teknologi, konsumentvaror eller energi- och byggnadsteknik, får du möjlighet att förbättra livskvaliteten över hela världen tillsammans med oss.
Till vår eftermarknadsavdelning ”Automotive Aftermarket” söker vi nu en Regionansvarig affärsutvecklare till Stockholmsregionen med omnejd.


Jobbeskrivning


Som Regionansvarig kommer du att arbeta inom avdelningen Automotive Aftermarket (AA) med fokus på att driva försäljning av verkstadstjänster, verkstadsutrustning och reservdelar inklusive HC Cargo i våran portfölj. I din roll kommer du främst att ha kontakt och bearbeta verkstadsledet samt distributörer. Du kommer även att driva försäljningsrelaterade aktiviteter i linje med vår marknadsstrategi. Vidare så arbetar du strategiskt med utveckling av Bosch Car Service-nätverket samt genomför kampanjer och uppföljningar.


I samråd med försäljningschef och en stöttande marknadsorganisation ansvarar du för utveckling och genomförande av försäljnings- och marknadsaktiviteter i din region och etablerar ett bra förhållande i kundnätverket och nå dina mål.


Det är en resande tjänst och du utgår från vårt kontor i Kista men hemmakontor kan vara ett alternativ. En del av dina kundmöten kan du genomföra över dagen medan kunder längre från din hemort medför övernattning. Uppskattningsvis innebär tjänsten 20-30 övernattningar/år totalt inkl. kundmöten, events, utbildningar och företagskonferenser internt


Kravspecifikation


Vi tror att du har en liknande tjänst idag alternativt en annan säljande roll med drivet och intresset att anta ett ansvar för ett större område eller produktportfölj. Du har en säljbakgrund och minst två till fem års erfarenhet från Automotive. Om du redan har ett brett kontaktnät inom branschen är det högst meriterande. Utöver ovan är du en person med intresset och kompetensen att sätta dig in i olika produktsegment och verkstadstjänster. Du har ett tekniskt intresse och förmågan att skapa förståelse och värde för våra befintliga kunder samt de potentiella kunder som verkar i vår bransch. Din personlighet tar sig uttryck i hög motivation, entreprenörsanda, proaktivitet, stort eget driv, du brinner för att utveckla affärer och att nå dina mål.
Vi arbetar i en bransch under stor teknisk utveckling så vi ser att du är en person med passion för branschen och följer dess utveckling. Du är en van användare av dator och talar flytande svenska samt god engelska då det är vårt koncernspråk.


Ytterligare information


Bosch erbjuder dig ett roligt, omväxlande och utmanande jobb med möjligheter att utvecklas, en konkurrenskraftig lön och pensionsavtal. Som anställd på Bosch omfattas du av kollektivavtal och fina förmåner, exempelvis flexibel arbetstid, parkering, friskvårdsbidrag, massage och lunchförmån.
Tjänsten innehåller tjänstebil, PC, mobiltelefon, etc.
Sista ansökningsdag 15/8 - 2022
Arbetsplats

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Robert Bosch AB LUND
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 5 augusti 2022

Postadress

Scheelevägen
LUND, 22200

Liknande jobb


Senior ServiceNow Developer

Senior ServiceNow Developer

8 maj 2024

Business Development Manager

Business Development Manager

8 maj 2024