Registrator i Solna

Registrator i Solna

Arbetsbeskrivning

Är du registrator och trivs med både självständigt arbete och samarbete? Vill du skapa samhällsnytta tillsammans med trevliga kollegor? Som registrator har du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär såväl posthantering som registrering bland annat.

Om jobbet Du arbetar med postöppning, diarieföring och skanning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du arbetar med flera arbetsuppgifter under dagen.

Du planerar delvis din egen arbetsdag både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är stundtals kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Arbetet innebär en del kontakter framförallt internt. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör en av två dokumentsektioner på Dokumentenheten, med placering i Solna.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- vara serviceinriktad
- vara flexibel, då du jobbar med olika arbetsuppgifter under dagen
- tala och skriva enkelt och tydligt
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning

Det är önskvärt att du har erfarenhet av registratorsarbete, gärna inom stat eller kommun eller liknande verksamhet.

Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad i upp till 2 år.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.



Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2020
  • Ansök senast: 20 april 2020

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023