Registrator till Internservice, Linköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som registrator på Internservice
innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post, diarieföring och arkivering med tillhörande administration. Vi arbetar teambaserat och lägger därför stor vikt vid din samarbetsförmåga.

Internservice ingår organisatoriskt i den administrativa avdelningen, som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom kundtjänst, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring och arkivering. Sektionen i för Internservice i Linköping har idag 12 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg och en vidareutbildning inom arkivområdet alternativt flerårig aktuell erfarenhet av praktiskt arkivarbete
• har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från administrativt arbete
• har god datorvana
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är serviceinriktad och har ett bra bemötande
• är förändringsbenägen och gillar att lära nytt
• har god förmåga att stödja och samverka
• är flexibel och kan snabbt ställa om då dagarna ser olika ut och arbetsuppgifterna snabbt kan förändras

Det är meriterande om du
har aktuell arbetslivserfarenhet av administrativt arbete i myndighet eller annan offentlig verksamhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller –försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Liknande jobb


21 oktober 2020

Registrator

20 oktober 2020