Registrator/arkivarie

Arbetsbeskrivning

Juridikenheten är tillsammans med enheterna Personal, IT, Ekonomi, Intern service och Stödärendesystem organiserad under avdelningen Administration. Juridikenheten består av 9 medarbetare inklusive chefen för enheten.

Enheten lämnar internt juridiskt stöd till avdelningarna, enheterna och ledningen främst inom områdena förvaltningsrätt, statligt stöd, upphandling, offentlighet och sekretess, civilrätt, processrätt samt EU-rätt. Enheten ansvarar även för myndighetens registratur och arkiv.

Funktionen för arkiv och registratur består av en verksarkivare (arbetsledare), en huvudregistrator samt en registrator/arkivarie i Stockholm och en i Östersund. Funktionen ger stöd och rådgivning till myndighetens verksamhet när det gäller frågor om arkivering och diarieföring. I funktionen ingår att registrera vissa allmänna handlingar och att förvalta diarie- och ärendehanteringssystem. Enheten ansvarar också för myndighetens arkivredovisning och annan tillämpning av arkivlagens regelverk. Införandet av elektronisk dokumenthantering kommer att medföra förändringar i arbetssättet inom den närmaste tiden.

Arbetsuppgifter

Du kommer i huvudsak att ha arbetsuppgifter som registrator men även arbeta med arkivering. Du kommer att klassificera och registrera myndighetens allmänna handlingar samt hantera myndighetens inkommande och utgående post. I arbetet ingår även att söka fram allmänna handlingar ur Tillväxtverkets arkiv för utlämnande till allmänheten och internt till Tillväxtverkets medarbetare. Du kommer att delta i arbetet med att utveckla och modifiera myndighetens processorienterade arkivredovisning samt ge stöd och rådgivning i ärende- och dokumenthanteringsfrågor. Du kommer även att arbeta med löpande arkiveringsfrågor.



Vår kravprofil - Din kompetens

Vi söker dig som har


• minst två terminers högskolestudier (60 poäng efter 1 juli 2007) som har relevans för befattningen, t. ex. i arkivvetenskap eller en registratorsutbildning.

• minst två års erfarenhet av arbete i registratur på myndighet.

Det är meriterande om du har



• erfarenhet av och intresse för elektronisk dokumenthantering

• ytterligare utbildning, gärna orienterad mot IT

• erfarenhet av arbete med processorienterad arkivredovisning

• vana att arbeta i elektroniska system

• intresse och förståelse för förbättringsarbete i syfte att uppnå en ökad kvalitet och effektivitet.

Vi söker dig som är utåtriktad och har god samarbetsförmåga. Du har hög känsla för service, är strukturerad och noggrann, systematisk och resultatinriktad och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Vårt interna förhållningssätt guidar oss i vårt beteende och agerande, vilket innebär ett dagligt fokus på kundnytta, öppenhet, tydlighet och laganda.

Mer information och kontakt

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträdes snarast enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är belägen i moderna lokaler på Södermalm i Stockholm. Sista ansökningsdag är den 1 september 2013.

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta chefsjurist/enhetschef, Kristina Lindskog, tfn 08-681 92 11 eller verksarkivarie Pontus Värmhed, tfn 08-681 96 55. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalhandläggare Charlotte Henriksson, tfn 08-681 65 84. Fackliga företrädare är Jon Karlberg, Saco, tfn 08-681 91 06 och Bosse Olsson, ST, tfn 08-681 95 02.

Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder: www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkor

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxtverket
  • 1 plats
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 augusti 2013

Besöksadress

Götgatan 74
None

Postadress

Box 4044
Stockholm, 10261

Liknande jobb


Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

Handläggare till Polisens kontaktcenter, Norrtälje

27 maj 2024

Handläggare till Interreg Aurora

Handläggare till Interreg Aurora

28 maj 2024

Utredare

Utredare

24 maj 2024