Registratorer

Arbetsbeskrivning

Miljöförvaltningens uppdrag är att verka för att göteborgarna ska ha en god livsmiljö och för att Göteborgssamhällets negativa påverkan på hälsa och miljö ska vara så liten som möjligt.




ARBETSUPPGIFTER
Som registrator kommer du att arbeta med praktisk diarieföring och arkivering och du kommer att vara med och utveckla förvaltningens rutiner inom aktuella arbetsområden. Du kommer att ge stöd och sakkunskap åt handläggare och chefer på miljöförvaltningen samt kommer att serva anställda, allmänhet, verksamheter och press med att lämna ut allmänna offentliga handlingar vid begäran. Du kommer att arbeta med posthantering samt hantera förvaltningens officiella e-brevlåda. Du kommer också att arbeta med att uppdatera uppgifter i olika typer av register.

Miljöförvaltningen inför successivt elektronisk ärendehantering i hela förvaltningen och vi använder oss av ärendehanteringssystemet MiljöReda. Vi hanterar årligen en mycket stor mängd ärenden och som registrator på miljöförvaltningen får du en central roll när det gäller att sköta denna hantering på ett effektivt och rättssäkert sätt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad registrator. Du har erfarenhet från arbete med registrering, e-arkiv och digitalisering. Du kan kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen och har erfarenhet av att arbeta med olika IT system. Du behöver kunna hantera det svenska språket väl, både i tal och i skrift. Du har en central roll i förvaltningen med många kontaktytor så vi ser att du har ett vänligt och trevligt sätt och du är mångsidig, noggrann och kan arbeta självständigt och i grupp. Intern service är en enhet med stor bredd på arbetsuppgifter och då det periodvis är hög arbetsbelastning behöver du kunna hantera detta på ett lugnt och tryggt sätt. Du behöver också ha en positiv syn på att hjälpa till där det behövs.

Annonsen gäller både tillsvidare och visstidsanställningar.

Vi erbjuder ett utåtriktat och omväxlande arbete som präglas av öppenhet, helhetssyn och professionalitet.

Vi befinner oss i trevliga lokaler på Karl Johansgatan 23 i Majorna med bra kommunikationsmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Ström
031-3683849
Ida Eriksson, Vision
031-3683856
Karl-Emil Mattsson, Saco
031-3683807
Peter Nilsson
031-368 38 70
Enhetschef Emma Ström
031-3683849
Enhetschef Anna Säfsten
031-368 39 13
Direktör Christina Börjesson
031-3683701
Personalchef Ingrid Peterson
031-3683860
Enhetschef Pernilla Rydeving
031-368 38 80
Enhetschef Erik Bäck
031-3683871

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Miljöförvaltningen
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 24 september 2013

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024