Rödl & Partner söker Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Rödl & Partner är en revisions- och konsultorganisation med tyska rötter. Vi är 3 600 medarbetare i ett 40-tal länder. Vi erbjuder tjänster inom revision, affärsjuridik, redovisning och skatt för internationellt verksamma företag.
Läs gärna mer på www.roedl.com.

Vi kan för rätt person erbjuda möjligheten att arbeta som en del av ett team där vi, genom ett större erbjudande, hjälper våra kunder att etablera sig på den svenska marknaden. Du ansvarar för våra kunders löneadministration och allt som berör detta område. Tillsammans med erfarna kollegor, revisorer, redovisningsekonomer, jurister och skatterådgivare arbetar vi professionellt och serviceinriktat med kunden i fokus.

Aktuell tjänst avser placering vid vårt Malmökontor. Vi sitter i ljusa och luftiga lokaler i, World Trade Center-byggnaden, med havet som närmaste granne.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du kommer att ansvara för löneadministrationen för ca 25 bolag, där de flesta är tjänstemän.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Beräkna och registrera löner
- Informera internationella kunder i olika frågor kring semester, föräldraledighet, sjukskrivning etc.
- Vara kontaktyta mot Försäkringskassa, Skattemyndighet samt andra eventuella myndigheter som berör kunderna löneprocesser
- Administrera reseräkningar
- Beräkning av skatter
- Granska löneunderlag
- Semesterårsavslut
- Forarapportering
- Kontrolluppgifter

Du rapporterar till kundansvarig projektledare. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i juli och ca ett år framåt med chans till fast anställning.

Kvalifikationer
Du har några års erfarenhet från motsvarande roll där du har ansvarat för hela lönekedjan. Som löneadministratör har du anammat goda kunskaper kring olika kollektivavtal, anställningsavtal, semester, övertidsersättning, föräldrapenning samt sjukskrivningar. Vi ser gärna att du har relevant utbildning med inriktning inom lön, troligen en YH- alternativt IHM-utbildning eller motsvarande. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift och är van vid att arbeta i Office samt löneprogram som exempelvis Kontek Lön eller Agda. Talar du tyska eller danska samt har erfarenhet som konsult från olika branscher ses detta som meriterande.

Personlighet
För att trivas på Rödl & Partner är du en teamplayer med driv och energi och som trivs med att arbeta självständigt och med ansvarskänsla inför dina arbetsuppgifter.

I rollen som löneadministratör är du flexibel, noggrann, strukturerad samt har förmågan att planera och prioritera ditt arbete. Som person motiveras du av att ge god service och sätter alltid kunden i fokus. Då du har många olika kontaktytor är det viktigt att du kan hantera relationer och kommunicera på olika nivåer i organisationen.

Så söker du tjänsten
Rödl & Partner samarbetar med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du bifogar ett personligt brev och CV. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig för tjänsten på Academic Search International, Ida Hartford 040-615 16 14. Ansök gärna idag, då vi gör löpande urval, dock senast 30 juni.

http://secure.academicsearch.se/internet/apforms.nsf/Application?openform&taskid=ASID98KKEW&advertid=ASID98KKGY

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00

Sammanfattning

Besöksadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ

Postadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ, 21139

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024