Sakkunnig med ansvar för upphandlingsfrågor

Arbetsbeskrivning

Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.

Vår verksamhet

Vård- och omsorgskontorets berednings- och planeringsenhet ansvarar för övergripande beredning, planering och verksamhetsutveckling. Enheten omfattar verksamhetschef, tio sakkunniga och två socialt ansvariga samordnare.

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgskontoret behöver stärka och utöka komptetensen om upphandlings- och avtalsfrågor. Den nyinrättade tjänsten som sakkunnig med huvudansvar för kontorets upphandlingar är underställd verksamhetschefen på berednings- och planeringsenheten. I ansvaret ingår att tillsammans med två andra sakkunniga utveckla och effektivisera upphandlings- och avtalsprocessen inom vård- och omsorgskontoret. Samordning inom kontoret och med den externa utföraren Upphandlingscenter utgör en stor del av arbetet.

Din profil

Vi söker dig som har högskoleutbildning med relevant inriktning och erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet. Du behöver vara insatt i gällande lagområden för upphandling och kommunal vård och omsorg. Som sakkunnig på upphandlingsområdet söker vi en självgående person som är van att på egen hand dra igång processer och samarbeten. I rollen ingår många kontakter inom kontoret, kommunen och med den externa utföraren Upphandlingscenter. Du behöver vara bra på att samarbeta och bygga upp goda relationer med andra människor och som person är du strukturerad och uthållig. Du är även bra på att planera och organisera arbetet och ser till att slutföra det du har påbörjat. Du är van att tala inför små och stora grupper på ett pedagogiskt sätt och du kan skapa engagemang och delaktighet.

Mer information och ansökan

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Gunilla Lundberg, verksamhetschef, tel 011 - 15 15 81 eller 073 020 11 51.

Din ansökan vill vi ha senast 26 april.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 11 april 2015

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Förhandlingsansvarig HR

Förhandlingsansvarig HR

17 maj 2024

Projektledare för implementering av ny socialtjänstlag

Projektledare för implementering av ny socialtjänstlag

3 maj 2024

Utvecklare till Konsthallen

Utvecklare till Konsthallen

13 maj 2024