OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag över 38 000 invånare. Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg. De flesta bor i centralorten Åkersberga, ca 30 minuter nordost om Stockholm. Den fantastiska naturen och skärgården ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Vi beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. För mer information www.osteraker.se ARBETSUPPGIFTER Som sakkunnig/utredare ingår du i staben på Socialförvaltningen och jobbar gentemot Vård- och omsorgsnämnden. Rollen innebär att du ansvarar du för; Planering, analyser och utredningar inom funktionshindrade området o Att bevaka och medverka i utvecklings och kvalitetsfrågor o Att utveckla metoder och instrument för uppföljning och utvärdering o Att leda och samordna utvecklingsprojekt o Att deltaga i upphandling o Att deltaga i samhällsplaneringen o Ansvarar för lokalfrågor o Övriga utredningsuppdrag KVALIFIKATIONER Du har lämplig högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av liknande arbete, gärna med kunskap från offentlig förvaltning. Du bör även; o Vara dokumenterad duktig skribent som har lätt för att uttrycka dig enkelt och korrekt i både tal och skrift o Ha god analytisk förmåga o Ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp o Vara utåtriktad och ha god samarbetsförmåga.