Sales coordinator 50%

Sales coordinator 50%

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av orderhantering B2B eller innesälj? Då kan det vara dig som vi letar efter! För kunds räkning söker vi en kommunikativ administratör som känner sig trygg i både dialog med intressenter och i sin administrativa kompetens. Har du dessutom erfarenhet av teknisk försäljning är det ett stort plus! Tjänsten kan utvecklas under tidens gång i både arbetstid, arbetsområde och roll. Vi har ett deltidsuppdrag med start omgående, så är du intresserad sök tjänsten redan idag! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% i form av studier eller annat arbete. 

Ansvarsområden
Som Sales coordinator hos vår kund kommer du sitta i en självständig roll. Du kommer ha kollegor nära men eget ansvar för bland annat; 


•       Hantera/registrera kundorder och inköpsorder 


•       Bevaka/kommunicera leveranstider och leveransinformation


•       Fakturering 


•       Hantera reklamationer och krediteringar


•       Uppdatera/underhålla affärssystemet:


•       Kunddata


•       Artiklar/artikelinformation


•       Priser/prislistor


Detta innebär att du behöver vara självständig och våga ta eget ansvar från start. Du trivs i att arbeta nära kollegor men i en självständig roll. 

Arbetstider
Deltid efter behov hos kund och din tillgänglighet. Måndag – fredag. Kontorstider. 
Uppdragslängd: Start omgående 3-6 månader med chans till förlängning samt övertag till kund. 
Vår kund är placerad i centrala Helsingborg. 

Kvalifikationer
Erfarenhet av innesälj/orderhantering B2B, gärna inom teknisk försäljning, och erfarenhet av att hantera ett modernt affärssystem (ERP system). Meriterande med erfarenhet från Microsoft AX Dynamics.  Erfarenhet av att arbeta i Excel är ett krav.


Engelska behärskar du flytande i tal och skrift då all kommunikationer med kunderna sker på engelska. Meriterande med ytterligare språkkunskaper.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2020.03.20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Amelie Lindell / amelie.lindell@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


16 maj 2024