Samordnande verksamhetsstrateg till Vård- och omsorgsförvaltningen

Samordnande verksamhetsstrateg till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, stöd och omsorg och hälso- och sjukvård. Förvaltningen har totalt omkring 2 800 medarbetare och en budgetram på omkr. 1,8 mdkr. Kommunens vård och omsorg ska vara av god och jämn kvalitet. Den enskilde ska få likvärdig vård och omsorg oavsett var man bor, hemma eller på särskilt boende, är äldre eller yngre med funktionsnedsättning.

Vård- och omsorgsförvaltningen organiserar nu stabsfunktioner som Administratör, Inspektörer, Utredare, Samordnande verksamhetsstrateg, Kommunikatör, Nämndssekreterare. Stabens funktioner samarbetar nära verksamhetsstrateger för Äldreomsorg, Stöd och omsorg och Hälso- och sjukvård samt medarbetare som utgör gemensamt verksamhetsstöd till förvaltningen.

Nu söker vi dig som har ett engagemang och intresse att bidra till en förvaltning med evidensbaserad praktik där våra beslut är grundande på fakta och väl beprövad erfarenhet. Du är en person som ser möjligheter i digitaliseringens utveckling, som sätter proaktiv och systematisk verksamhetsutveckling framför reaktiva ageranden, som med stöd i teori och praktik vill utveckla framtidens kvalitativa och effektiva vård och omsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Som samordnande verksamhetsstrateg har du rollen som spindeln i nätet. Du arbetar både självständigt med många olika arbetsuppgifter och samarbetar med andra för att uppnå vissa resultat. Förvaltningens verksamhetsstrateger är dina naturliga samarbetspartners liksom utredare och inspektörer. Du koordinerar, följer upp och ser till att arbetsflödet fungerar. Du påverkar och engagerar genom ditt sätt att kommunicera och vara på. Så om du vill skapa en kvalitativ och effektiv vård och omsorg, blir stimulerad av att arbeta i ständig förändring, har en vilja att växa, och bidra till verksamhetens utveckling och tänka nytt så kan du vara den vi söker.

Som person tar du gärna initiativ till nya uppgifter och du genomför och driver dina uppgifter i mål, både enskilt och tillsammans med dina kollegor. Du motiveras av utveckling och finner lätt konstruktiva former för värdeskapande samarbete. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer.

Du kommer att ingå i förvaltningens stab och rapporterar direkt till stabschef. I stab ingår tvärprofessionella funktioner i syfte att utgöra ett team med kompletterande kompetenser. Placering är på Vård- och omsorgsförvaltningen i kommunhuset i Sundsvall.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning, lägst kandidatexamen, med kurser med inriktning på beteendevetenskap, ledarskap, kvalitetsledning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet med utveckling eller kvalitetsledning som huvuduppdrag.

Stor förmåga att uttrycka dig på svenska såväl skriftligt som muntligt.
Stort intresse och förståelse för kvalitetsledning, verksamhetsutveckling och ledarskap.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta inom kommunal sektor.
• Kunskap om relevanta regelverk såsom offentlighets- och sekretesslagen, offentligt styrd verksamhet, kommunal, regional eller nationell politiskt styrd organisation-

Bland dina personliga egenskaper vill vi att du:
• Har hög motivation och förmåga att stötta medarbetare i en verksamhet i förändring.
• Är lätt att samarbeta med och är prestigelös, samtidigt som du också kan vara självgående i din roll.
• Har god analytisk förmåga och har vilja att sätta dig in i och förstå verksamhetens olika utmaningar.
• Är uthållig och har god förmåga att hantera flera aktiviteter parallellt.
• Är engagerad och lösningsorienterad och förstår vikten av din roll i samspel med andra.

Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


SAS - Socialt ansvarig socionom/utvecklingsledare

SAS - Socialt ansvarig socionom/utvecklingsledare

22 maj 2024

Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

16 maj 2024

Projektsamordnare

Projektsamordnare

14 maj 2024