OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skaraborgs Kommunalförbund är en intresse- och samverkansorganisation för Skaraborgs 15 kommuner. Inom ramen för förbundet samordnas arbetet med utvecklingsfrågor för att Skaraborg skall vara väl rustad att möta framtiden.
Kompetens- och kunskapsutveckling är ett av fem fokusområden som vi arbetar inom. Nu vill vi utveckla arbetet vidare och söker därför till en tillsvidareanställning en
SAMORDNARE, KOMPETENS- OCH KUNSKAPSUTVECKLING
som kan samordna våra gemensamma insatser och utveckla det regionala samarbetet. Huvuduppgifterna för samordnaren är att
. leda arbetet med att utveckla arbetsformer och nätverk för samverkan mellan näringsliv, kommuner och universitet/högskolor,
. medverka till en kompetensutveckling som ligger i linje med arbetslivets behov,
. stödja och utveckla arbetet kring IT för det livslånga lärandet
. samordna och administrativt stödja arbetet i utbildningschefgruppen samt andra grupper av intressenter inom området,
. svara för planering, genomförande och uppföljning av projekt och aktiviteter,
. vara Skaraborgskommunernas och förbundets kontaktperson och representant vid överläggningar och gemensamma projekt inom området,
. verka för att i övrigt etablera regionalt, nationellt och internationellt samarbete inom området.
Kvalifikationer: Du skall vara högskoleutbildad med samhällsvetenskaplig inriktning och ha god erfarenhet av arbete med utvecklingsprocesser. Du har minst tre års arbetserfarenhet från området och har goda kunskaper om förhållandena i Skaraborg. Du är utåtriktad och har en mycket god förmåga att ta egna initiativ, jobba självständigt samt god förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation. Du är innovativ, strukturerad och kan leda och driva projekt.
Körkort krävs.