Samordnare till Den offentliga omställningsorganisationen

Samordnare till Den offentliga omställningsorganisationen

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter att växa! Har du erfarenhet av att arbeta med samordning av nätverk eller andra samverkansorgan och vill bidra i uppbyggnaden av vår nya avdelning-Den offentliga omställningsorganisationen? Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst med stora möjligheter att vara med och påverka!

Den offentliga omställningsorganisationen har i uppdrag att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att erbjuda ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. I uppdraget ingår även att registrera omställningsorganisationer och att betala ut ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer.

Verksamheten är under uppbyggnad och är placerad i Karlstad. Vi befinner oss för närvarande i tillfälliga lokaler, men kommer före sommaren 2023 att flytta till nya, aktivitetsbaserade lokaler på annan plats i Karolinen.  

 

Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att du arbetar med att utveckla arbetssätt och samverkansformer med våra intressenter inom arbetsmarknadsområdet. Du kommer också att förbereda och administrera våra olika samarbetsforum, t.ex. Kammarkollegiets råd för grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Våra samverkansparter är exempelvis andra myndigheter, övriga omställningsorganisationer, arbetsgivare och fackliga organisationer

Eftersom verksamheten befinner sig i ett stort etablerings- och utvecklingsskede innehåller arbetsuppgifterna både bredd och djup och varierar i komplexitet. Det innebär även att du kan vara med och påverka rollen och utvecklingen av densamma.

Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor inom avdelningen och övriga myndigheten.  

 

Är du vår nya kollega?



Vi söker dig som har:


• universitets- eller högskoleutbildning inom statsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• flera års erfarenhet av samordning och administration
• goda kunskaper i tal och skrift på svenska

 

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av att leda och utveckla nätverk eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant

 

Personliga egenskaper

Som person ser vi att du är leveranssäker och strukturerad med en god planeringsförmåga. Vidare är du initiativtagande, relationsskapande och har en helhetssyn. Du har en mycket god förmåga att arbeta självständigt men också att arbeta tillsammans med andra. Du upprätthåller en jämn och god kvalitet i ditt arbete och du trivs med att arbeta i och bidra till en arbetsmiljö och arbetsplats under utveckling. Då verksamheten står inför en utvecklingsresa ser vi att du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. 

 

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

 

Mer information
Omfattning: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

https://www.kammarkollegiet.se/jobba-har/det-har-erbjuder-vi-som-statlig-arbetsgivare

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 16e oktober 2022.

 

Kontaktpersoner
Helena Olsson, telefon 054-220 94 20


Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48


Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40. 

 

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


12 december 2022

6 december 2022

18 november 2022