Samordnare till Steget

Samordnare till Steget

Arbetsbeskrivning

Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Arbetsmarknadsprojektet Steget erbjuder personer med psykisk ohälsa ett individuellt stöd på vägen mot arbete, utbildning eller annan arbetsinriktad sysselsättning. Projektet syftar även till att öka kontakterna med privata och offentliga arbetsgivare samt att verka för ökad samverkan mellan myndigheter, vård, invånare och Burlövs kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Projektledaren i Steget ska nu vara tjänstledig så därför söker vi en samordnare som kan fortsätta det goda arbetet att utveckla, samordna och främst av allt implementera projektet.

Som samordnare har du en drivande roll. Projektägarskapet tillhör kommunen medan Försäkringskassan, Arbetsförmedling och Psykiatrisk öppenvård är samverkanspartner. Organisatoriskt tillhör du Arbete och försörjning i Burlövs kommun.

Du som samordnare ansvarar för att projektet genomförs i enlighet med projektplanen och utifrån projektets mål.

I din roll ingår:
- att dokumentera
- att leda i vardagen
- att ansvara för processer
- att rapportera till ESF och alla intressenter
- att återföra erfarenheter från projektet löpande
- att skapa goda förutsättningar för arbetet i projektet och se till att gruppen arbetar tillsammans

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen inom området.

Du har erfarenhet av att arbeta i projektform, meriterande är erfarenhet av ESF-projekt.

Tjänsten förutsätter intresse för, och en god kunskap i, samhälls- och arbetsmarknadspolitiska frågor och erfarenhet av och kunskap om målgruppen och samverkan.

Som person tar du ett helhetsansvar för ditt arbete och du är van vid att arbeta självständigt.

Det är meriterande om du har kunskap om metoden Supported Employment.

ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.

Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Anders Moberg
040-6256109
Socialsekreterare Romela Seremet
040-6256355
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-625 60 00
Samordnare Ivana Mandic
0729 819308
Avdelningschef Lena Lundgren
040-6256162
Enhetschef Mina Sandberg
040 625 68 80
Enhetschef Gunilla Ahlstrand
040-625 6125

Sammanfattning

Besöksadress

Kärlesgatan 6 23221 Arlöv
None

Postadress

Box
Arlöv, 23221

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024