OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du hjälpa oss att bli ännu bättre?
Vi söker en Socialt Ansvarig Samordnare (SAS) som ska driva det systematiska kvalitetsarbetet inom lagstiftningsområdena SoL och LSS, samt stötta inom annan kvalitetsutveckling.
Vi söker dig som är trygg med att strukturera och driva processer framåt. Du har en god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team, samtidigt som du självständigt tar ansvar för ditt arbete. Du anpassar ditt arbete efter olika förutsättningar och kan sätta dig in i komplexa frågeställningar där du ser såväl helheten som relevanta detaljer. Arbetet ställer krav på kommunikativ skicklighet och pedagogisk förmåga.
Du rapporterar till kvalitetschefen och i teamet ingår MAS, MAR samt miljösamordnare. Du samverkar också med områdeschefer, har nära kontakt med verksamheternas enhetschefer, ingår i nätverk internt och externt samt är del av organisationens internrevisionsgrupp.
Som SAS/kvalitetsutvecklare är du en viktig del i att säkra och utveckla organisationens systematiska kvalitetsarbete, med tyngdpunkt på organisationens processer och övergripande rutiner för omsorg och stöd enligt SoL/LSS. Du utreder rapporter om missförhållanden enligt Lex Sarah och fattar beslut enligt organisationens riktlinjer. Du stödjer verksamheten i planering och uppföljning av egenkontroll, och förutom kvalitetsuppföljning i verksamheterna ingår också att delta i övergripande analys av avvikelser, synpunkter och klagomål, samt att utveckla avvikelsehanteringen.
I rollen ingår omvärlds- och lagkravsbevakning inom SoL/LSS och du deltar i projekt och utvecklingsarbeten som sakkunnig inom lagstiftningsområdet
Du tar fram övergripande rutiner och annat stödjande material, genomför introduktions- och utbildningsinsatser samt ger kunskapsstöd till olika funktioner och ombud inom organisationen. Och du har en viktig roll i arbetet vad gäller dokumentation enligt SoL/LSS, så att verksamheterna kan leva upp till dokumentationskraven.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som börjar med provanställning.
- Du är socionom eller har en utbildning vi bedömer som likvärdig.
- Du har erfarenhet av kvalitetsutveckling.
- Mycket god svenska i tal och skrift.
Övriga meriter
- Projektledning
- Systemintresse och erfarenhet av att implementera nya system
- Processledare för Individens behov i centrum (IBIC)
- Sharepoint (Microsoft 365)
- Det är starkt meriterande att ha arbetat i journalsystemet Alfa e-Care Welfare (Epsilon och Plan IT) samt i verksamhetssystemet Stratsys
då du kommer att vara systemadministratör för dessa.
Vi är en idéburen och icke vinstutdelande organisation inom stöd, vård, omsorg, utbildning och forskning. Att vi inte delar ut någon vinst gör att vi kan satsa alla resurser på att utföra vårt uppdrag så bra som möjligt. Sedan 1905 har verksamheter inom Stiftelsen Stora Sköndal utvecklats, förändrats och förbättras. Vissa verksamheter består, andra är helt nya. Men en sak förändras inte: Vi arbetar fortfarande utifrån övertygelsen om alla människors lika värde.
Varje dag vill vi göra livet bättre för alla de människor vi möter i våra verksamheter. Idag är vi ca 750 medarbetare, både månadsanställda och timanställda som tillsammans arbetar mot vår vision - ett samhälle med en självklar plats för alla. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - jämlikhet, omtanke och förändring.
Läs mer om oss på www.storaskondal.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Christer von Essen
08- 400 29 163
Äldreomsorgschef Annika Nagy
08- 400 29 100
Enhetschef Judith Treuter
08-400 29 248
Verksamhetschef Andrea Viklund
08-40029100
Projektledare Ingela Mohlin
08-40029275
Projektledare Ingela Mohlin
08-40029275
Verksamhetschef Jessica Berg
08-400 29 240
Kommunal Johan Malmgren
08-400 29 123
Verksamhetschef Mia Hakeros
08-400 29 193
Projektledare Ingela Mohlin
08-40029275