Sektionschef inom utveckling och strategi, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Vill du leda vår nya sektion?

Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid administrativa avdelningens personalenhet
innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll utvecklar, planerar och följer upp arbetet på sektionen så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet.

I den nybildade sektionen samlas kompetens inom ledarskap, medarbetarskap, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Sektionen kommer att utveckla och driva strategiska och gemensamma HR-frågor. I uppdraget ingår också att vara visionär och tänka nytt inom HR-området samt ta fram lösningar på nya och potentiella utmaningar. Arbetet innebär även att se till att Skatteverket får en mer sammanhållen marknadsföring av oss som arbetsgivare mot universitet och högskolor. Till sektionen knyts en analysfunktion vars uppdrag innebär att samla in data, analysera och ta fram underlag för hela HR-området,

Som sektionschef ingår du i en personalenhetens ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten. Du kommer att ha mellan 10 -15 medarbetare på sektionen och du rapporterar direkt till personaldirektören.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



• har minst 10 års gedigen erfarenhet av att arbeta strategiskt med HR-frågor och organisationsutveckling i en större organisation

• är van att arbeta med förändringsarbete inom HR-området d v s att driva, utveckla och förnya

• har minst tre års chefs- och ledarerfarenhet

• är utvecklingsorienterad och nytänkande

• stödjer och samverkar

• har god kommunikationsförmåga och duktig på att sälja in nya idéer

• kan leda och fatta beslut

• är resultat- och målinriktad

• är stabil som person.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat. 

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • x
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 juni 2014

Liknande jobb


Intendent

Intendent

14 mars 2024