Sektionschef till Kontaktcenter i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborg kontaktcenter har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten. Principen är en väg in till kommunen för att bidra till ökad service och högre tillgänglighet. På kontaktcenter arbetar kommunvägledare och rådgivare som på olika sätt finns till för invånarna och företagen i staden.

Kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom avdelningen för service och IT. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivningsfunktioner; konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning, volontärcenter, EU-direkt, äldreombud och ombud för personer med funktionsnedsättning samt stadens energi- och klimatrådgivning.

I denna rekrytering samarbetar Helsingborgs Stad med Experis!

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill bli en av oss och älskar att ge god service. Som sektionschef har du ett starkt kundfokus och vill vara med och bygga upp en ny verksamhet med siktet inställt på att bli Sverigeledande avseende service, bemötande och tillgänglighet.

Du kommer att vara en av tre sektionschefer och ansvarar för enhetens rådgivningsfunktioner som består av ca 15 medarbetare. Som sektionschef har du personal-, verksamhet-, och budgetansvar. Du kommer att jobba nära dina kollegor i chefsgruppen med tät dialog och öppen dialog.

Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och förstår innebörden av en hög servicenivå. Du är en van förändringsledare och din ledarstil präglas av tydlighet, tillgänglighet och en förmåga att fatta snabba beslut när det behövs. Du har förmågan att delegera, har lätt för att bygga förtroende och trivs med att vara synlig i organisationen. Då detta är en verksamhet under uppbyggnad är det viktigt att du tar ansvar för att arbeta mot satta mål. Som chef drivs du av att leverera rätt kvalitet vid rätt tidpunkt.

Du har dokumenterad erfarenhet av att vara chef och du har erfarenhet från arbete med service. Du har arbetat med verksamhetsutveckling både på strategisk nivå och på operativ nivå. Du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Det är meriterande om du dessutom har en bakgrund från den kommunala sektorn.

Eftersom vi är en nystartad verksamhet så krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringringar och ett högt tempo. Du ser möjligheter och löser problem. För dig med rätt attityd och ambitioner blir detta en rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap mitt i centrala Helsingborg.

Vi söker dig som har
• Relevant högskole-/ universitetsutbildning
• Erfarenhet som chef med personal, verksamhet och budgetansvar
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Andra språk är meriterande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Om du känner att detta är intressant så ansök då med ett registrerat och uppdaterat CV och ansökningsbrev genom att klicka på ”Ansök”.

Vill du ha ytterligare information så kan du kontakta Emma Wittlock på Experis, telefon 040-660 63 05. Vi arbetar med löpande urval och ber dig observera att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför uppmuntrar vi dig att inte dröja för länge med din ansökan.

Fackliga företrädare är:
Cecilia Elmberg SACO
042-10 53 45
cecilia.elmberg@helsingborg.se

Robert Lexeklint VISION
042-10 51 95
robert.lexeklint@helsingborg.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 4 maj 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

8 maj 2024