Senior kundansvarig till Inera

Senior kundansvarig till Inera

Arbetsbeskrivning

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Vill du vara med och digitalisera svensk välfärd?

Inera jobbar med digitalisering av svensk välfärd och levererar ett stort antal verksamhet- och samhällskritiska tjänster samt ett av Sveriges mest kända varumärken, 1177 Vårdguiden. Vill du vara med?

Uppdraget och rollen

Drivs du av nöjda kunder? Bygga relationer? Överträffa förväntningar? Inera är på en viktig förändringsresa där utveckling av vår kundresa och kunddialog är centrala delar. Vi söker nu en kundansvarig som vill vara med och driva vår kundresa både internt och externt samt bidra i arbetet med att sätta en tydlig go-to-market-strategi för Ineras tjänster och erbjudanden. I rollen ingår bland annat:

• Att ansvara för relationen med några av Ineras viktiga kunder
• Bidra i arbetet kring Ineras go-to-market-strategi.
• Att sätta rutiner och processer för hur vi internt arbetar effektivt med kundbemötande och kunddialog.
• Att ansvara för att löpande utveckla vår kundportfölj, utifrån kontinuerlig dialog med våra kunder.
• Att driva vår kundresa och säkerställa att våra kunder får kvalificerad service utifrån deras specifika behov.
• Att stärka användningen av våra tjänster.
• Bygga nätverk för att på bästa möjliga sätt stödja kundens hela verksamhet.

Din profil

• Du har en universitetsexamen i datateknik, systemvetenskap, marknadsföring, företagsekonomi eller annan relevant disciplin.
• Du har gedigen erfarenhet av strategiskt marknads- och säljarbete, kundvård och utveckling.
• Du har beprövad erfarenhet av att utveckla kundresan hos bolag.
• Du har en mycket god kommunikationsförmåga i både tal som skrift.

Den vi söker är en kundfokuserad, analytisk, drivande lagspelare med förmågan att parallellt hantera flera och komplexa uppgifter. Du är en driven och målinriktad person som gillar att hålla dig uppdaterad om vår omvärld om det senaste kring kund- och marknadsutveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Inera tillämpar 6 månaders provanställning. Skicka in din ansökan senast den 10 januari 2022. Vi kommer genomföra intervjuer löpande.

Frågor om tjänsten?

• Sektionschef, Kristina Hedlund, 072-999 48 02 : kristina.hedlund@inera.se
• HR-generalist, Nina Ingren: nina.ingren@inera.se
• Fackliga frågor (Vision), Monica Rosén: monica.rosen@inera.se

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2021
  • Ansök senast: 15 januari 2022

Liknande jobb


31 maj 2024

Operativ drift- och affärspartner

Operativ drift- och affärspartner

29 maj 2024

Junior Affärsingenjör

Junior Affärsingenjör

23 maj 2024

Junior Affärsingenjör

Junior Affärsingenjör

23 maj 2024