Service-desk tekniker till Avanza.

Arbetsbeskrivning

Stockholm Headhunting har nu fått i uppdrag att hitta en Service-desk tekniker till Avanza. 

Avanza är Sveriges ledande internetbank och en utmanare till storbankerna. De har idag ca. 600 000 kunder och mer än 100 miljarder kronor i totalt sparkapital. Varje dag gör deras kunder uppemot 50 000 aktieaffärer via deras plattform, vilket gör dem till den största aktören på Stockholmsbörsen. Avanza satsar mycket på sina användare och att skapa nöjda kunder och de har blivit utnämnda till bland annat Årets Bank, Årets mest nöjda sparare och Sveriges bästa aktiemäklare.

Avanza har närmare 400 medarbetare och har sitt kontor i stora och fräscha lokaler på Regeringsgatan i centrala Stockholm. Deras ambition är att vara Sveriges modernaste banksajt och det händer extremt mycket i Fin Tech-branschen nu. Som Service-desk tekniker kommer du få vara med och jobba mot att hjälpa ännu fler kunder att göra sitt sparande billigare, enklare och bättre.

Du som Service-desk tekniker kommer tillsammans med ditt team ha helhetsansvaret för all IT och telefoni på Avanzas kontor samt jobba med att ständigt förbättra IT-miljön för alla medarbetare, från tomma rack i datacenter till en fungerande IT-miljö för våra användare. Ditt arbete kommer innefatta att driva förbättringsprojekt inom ditt område, ge teknisk support gällande medarbetares programvaror och IT-utrustning samt arbeta med systemdesign och arkitektur.

Vi söker dig med erfarenhet av support, installation- och konfiguration av stationära datorer, laptops och klientbaserade Microsoftprodukter t.ex. Office. Erfarenhet av Microsoft Exchange- administration, Active Directory administration samt kunskaper om nätverk och TCP/IP. Vi ser gärna att du har erfarenhet i hantering av både Mac OS och Microsoft. Du har goda kunskaper i svenska och ett genuint intresse av teknik. 

Som person är du kommunikativ, målorienterad, driven och tar gärna egna initiativ. Du är en prestigelös problemlösare som trivs i en miljö där du ges möjligheten att hjälpa dina kollegor. Du trivs både med att arbeta med ärenden och bidra till dess lösning samt med att designa och vidareutveckla de bakomliggande systemen. 

Avanza kan erbjuda dig ett utvecklande jobb med utrymme för egna initiativ i ett mycket framgångsrikt och växande bolag. De kan även erbjuda bra villkor och förmåner såsom extra bra kontovillkor, bolån, optionsprogram och ett generöst friskvårdsbidrag.

Tycker du att detta låter intressant? Ansök då via vår hemsida så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta Runa Ås på telefon 073 647 52 52 eller mail runa@sthlmhh.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Kruse
0709450706
Anders Achilles
0739806969
Fredrik Kruse
0709450706
Anders Achilles
0739806969
Camilla Tykoson
0707176800
Johan Wolfhagen
0736813990
Cecilia Bergerståhl

Johan Wolfhagen

Rikard Bendt

Maja Vukasinovic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Headhunting AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 maj 2017

Besöksadress

Västerlånggatan 54, 2tr
None

Postadress

Västerlånggatan 54, 2tr
Stockholm, 11434

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024