Service Lead Front of House & Meeting (Shiftleader), Scandic Plaza, Borås,

Service Lead Front of House & Meeting (Shiftleader), Scandic Plaza, Borås,

Arbetsbeskrivning

Scandic Plaza Borås ligger i stadens mitt med närhet till precis allt. Hotellet är nyrenoverat med bland annat en fantastisk relaxavdelning högst upp i Plaza-tornet. Vi vill vara det självklara hotellet man väljer när man åker till Borås. Det gör vi genom en stark servicekultur och ett hotell i toppklass, men den allra viktigaste biten är de som gör det otroliga arbetet för vi ska nå dit- våra medarbetare!
Vi ser efter varandra och stöttar där det behövs. Vi är säkra på att en god stämning bland våra medarbetare bringar fantastiska hotellupplevelser för våra gäster.

Nu söker vi en  Service Lead till vårt hotell – en arbetsledare med vilja att utveckla och utvecklas.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Lead agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Lead arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Service Lead Front of House & Meeting

Din viktigaste uppgift är att se till att gästen får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan, planerar dagen och lägger tid på detaljerna. Du använder din kreativitet dagligen, löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, planering, säkerhetsarbete och arbete med försäljning.

Dina arbetsuppgifter består i att checka in och ut hotellets logigäster, svara på frågor och hjälpa gästen utifrån behov och önskemål. Det ingår även planera och förbereda för mötesbokningar och evenemang samt agera värd för såväl mindre som större grupper av mötesdeltagare.

Förutom att vara en del av driften, har du som Service Lead en viktig arbetsledande roll där du leder och fördelar arbetet, peppar och inspirerar dina kollegor samt hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Du har överblick över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter under passet så att verksamheten flyter och gästerna blir nöjda. Tillsammans med din Service Team Manager planerar och implementerar du rutiner och arbetssätt för bästa möjliga gästupplevelse, oavsett om det handlar om planering inför och värdskap vid större evenemang, ge den mindre mötesgruppen den bästa personliga servicen eller checka in hotellgästen som längtar efter god natts sömn hos oss.

Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya kollegor på hotellet, du avlastar också Service Team Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter. I ditt arbete har du ett nära samarbete med din kollega i samma team som också har rollen Service Lead, men med huvudsakligt ansvar för vår lobbybar.

Din kompetens

Du har tidigare erfarenhet av service, gärna inom hotell eller konferens. Erfarenhet av hotelldatasystemet Opera / Scorpio är starkt meriterande. Du har en god förmåga att planera och strukturera och är van att hantera administrativa arbetsuppgifter. Din kommunikation är tydlig och professionell, både skriftligt och muntligt. För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett ledarskap i driften. Du är trygg i ditt ledarskap och har ett stort säljdriv. Du är en kreativ problemlösare och är samtidigt en lyhörd, prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Det är också viktigt att du har viljan att växa med din uppgift för att långsiktigt utvecklas till att ha större ansvarområden.

Arbetstider
Arbetstiderna är varierande dagtid, kvällstid och helg.

Information om tjänsten

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med provanställning som tillämpning.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!



Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


11 augusti 2022

Värdinna/Värd

Värdinna/Värd

9 augusti 2022