Service- och Supportansvarig

Service- och Supportansvarig

Arbetsbeskrivning

Vad du gör
Vi letar efter en Service och Support Teamleader som kan ta sig an utmaningar, leda och vara aktivt deltagande i service och supportteamets dagliga arbete. Du blir ansvarig för Service och Supportteamet som är baserat på våra kontor i Stockholm, Danderyd och Southhampton, UK. Service och Supportteamet expanderar och tillhandahåller andra linjens support, problemlösning, projektarbete, installationer, testning, reparationer och kundutbildning. Teamet använder moderna IT-stöd för att kunna genomföra support via fjärraccess, men även på plats hos kund. Resor förekommer.
Rollen innebär regelbunden kontakt med våra kunder som ambulanspersonal, sjuksköterskor, medicintekniker och IT-tekniker men även IT-leverantörer och partners. Du blir ansvarig för våra serviceavtal samt löpande uppföljning och utveckling av vårt service- och supporterbjudande. Du kommer att ge support åt tekniker, framförallt på Windowsbaserade servrar och arbetsstationer. Kunskap om nätverksteknik och virtualisering är meriterande. Du leder teamet med avseende på prioriteringar, mål, utveckling av nya rutiner och processer samt personlig coachning. Du arbetar även med uppföljning av teamets gemensamma mål samt individuella mål och utvecklingsplaner.
Vem är du
Vi söker dig som trivs med att arbeta i en bred roll på ett litet företag där du kommer att få stor möjlighet till påverkan. Vi tror att du har en avslutad eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT, elektronik eller motsvarande. Du arbetar idag som serviceansvarig på ett IT- eller medicinteknikbolag. Du har ett antal års erfarenhet av arbete i motsvarande roll, har goda ledaregenskaper och erfarenhet av att driva och leda arbetet i ett supportteam. Viktigt är att du har god kunskap om service- och supportavtal. Tjänsten kräver en god dator- och systemvana. Har du teknisk bakgrund inom mjukvara är det meriterande. Då Ortivus är ett internationellt företag är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Körkort är ett krav.


Vad kan vi erbjuda dig
Vi kan erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst i ett expanderande företag där en prestigelös och engagerad företagskultur råder. Du kommer att få arbeta med en produkt som verkligen hjälper ambulanssjukvården att ge rätt vård i rätt tid. Ortivus har certifierade ledningssystem för kvalitet, informationssäkerhet och tjänsteleverans (ISO 13485, ISO 27001, ISO 20000-1) som styr arbetet. Företaget växer och vi satsar just nu ytterligare på service och supportverksamheten. Bland annat kommer reparation och lager, som idag ligger utlokaliserat, flyttas till våra egna lokaler i Danderyd. Vi erbjuder marknadsmässiga löne- och anställningsvillkor samt arbetsrelaterade förmåner.
Ansökan
Om du vill göra skillnad och jobba med Service och support i ett entusiastiskt och kompetent team rekommenderar vi att du skickar in din ansökan omgående. Välkommen att skicka din ansökan till: job@ortivus.com. Märk ansökan med ”Ansvarig Service och Support”.
Vi är Ortivus, Nordens ledande leverantör av övervaknings- och beslutsstödsystem inom sjukvården. Vår produkt MobiMed finns idag i över 2 000 ambulanser i Sverige, Storbritannien och i ett antal andra länder. Ambulanssjukvårdaren eller läkaren på sjukhuset kan med MobiMed i realtid ta del av en patients vitala data och journal, få automatiserat beslutsstöd, samråda med experter på sjukhuset och –om det behövs – omedelbart sätta in rätt behandling. Vi vet att det ofta är de första minuterna, som är avgörande för utgången. Det är där vi och du kan göra skillnad. Vi vill leverera ännu bättre system till våra kunder världen över.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ORTIVUS AKTIEBOLAG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2020
  • Ansök senast: 19 januari 2021

Besöksadress

KARLSROVÄGEN 2 D
DANDERYD

Postadress

None
None

Liknande jobb


22 april 2024