Service Team Manager - Bokning och konferenschef

Service Team Manager - Bokning och konferenschef

Arbetsbeskrivning

Scandic Talk är beläget vägg i vägg med Stockholmsmässan, ett stenkast från pendeltågsstationen i Älvsjö, 9 minuter från Stockholms Central. Hos oss är ingen dag den andra lik – mässor, events och internationella kongresser skapar en dynamisk och spännande atmosfär.

Vi söker Service Team Manager - Bokning och konferenschef till Scandic Talk

På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Service Team Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Service Team Manager - Bokning och konferenschef?

I denna roll har du det övergripande ansvaret för vår boknings och konferensavdelning. Du säkerställer kvalitet i grupp, konferens samt individuella bokningar och ansvarar att alla service hosts har rätt kunskap och arbetssätt gällande bokningar. Du säkerställer också att vi levererar en konferensupplevelse i världsklass. Du ansvarar för interna möten där övriga avdelningschefer får information om bokningar/beläggning framåt för att hjälpa dem att planera och bemanna sina avdelningar. Som Service Team Manager är du en del av hotellets ledningsgrupp.

Då hotellet är beläget i samma byggnad som Stockholmsmässan har vi ett nära samarbete och du kommer vara den som har kontakt med mässan och sitter med på deras planeringsmöten inför mässor och kongresser.

Vem är du?

Du har tidigare erfarenhet från bokning/detaljplanering och älskar att arbeta med människor och skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!

Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika system. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandic Hotels Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2022
  • Ansök senast: 3 augusti 2022

Besöksadress

SVEAVÄGEN 167
None

Postadress

SVEAVÄGEN 167
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Möte & Eventchef

30 november 2023

Head of Engineering

Head of Engineering

30 november 2023

Meeting & Event Manager

Meeting & Event Manager

4 november 2023

Projektledare med bokningserfarenhet

15 september 2023