Servicedeskmedarbetare till Digitaliseringsavdelningen

Servicedeskmedarbetare till Digitaliseringsavdelningen

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Är du en socialt nyfiken person som gillar att hjälpa människor och leverera god service? Då kan du vara vår nya servicedeskmedarbetare till Digitaliseringsavdelningen!

Vilka är vi?

På Digitaliseringsavdelningen är vi cirka 95 kollegor som arbetar med service för kommunens anställda och i förlängningen våra medborgare. Vi driver, utvecklar och förvaltar de IT-system, applikationer och telefoni som används i kommunens verksamheter. Vi har ett stort verksamhetsfokus, ett öppet klimat samt stora möjligheter för ett kreativt och agilt arbetssätt.

Tjänsten som servicedeskmedarbetare finns i vår uppskattade servicedesk, där vi är ett härligt team som har kul tillsammans och som arbetar med att hjälpa kommunens medarbetare med olika slags IT-ärenden. Vi står inför en spännande framtid där vi erbjuder möjligheter till utveckling och delaktighet i vår organisation!

Dina arbetsuppgifter

Som servicedeskmedarbetare hos oss består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att, främst via telefon och mail, hantera IT-ärenden av olika karaktär. Vi kommer att erbjuda dig en god introduktion så att du känner dig trygg i att möta en mängd olika frågor och problem.

Arbetet handlar om allt från att byta ett lösenord åt användaren i något av våra system, felsöka en dator, administrera användarkonton till att föra ärenden vidare till linje 2 och 3 eller föra dialog med andra grupper på avdelningen för att diskutera fram en lösning av ett odokumenterat problem. 

Dokumentation av ärenden är en stor och viktig del i arbetet samt skapandet av interna guider och rutiner. Vi jobbar ständigt med kunskapsöverföring från andra enheter, allt för att kunna lösa så mycket som möjligt vid första kontakt med våra användare.

Vem är du?

Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning och som verkligen trivs med att få leverera god service. Vi tror att du är en socialt kompetent problemlösare med ett tekniskt intresse som vi får möjlighet att stärka och utveckla.

Du är skicklig på att hantera människor och pedagogisk i hur du hjälper våra kollegor, både internt på avdelningen men även i kontakten med våra användare ute i verksamheten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av servicearbete eller kundtjänst.

Du ser lösningar istället för problem och gillar att få lära dig nya saker, vilket är en fördel när du möter nya uppgifter. Vidare är du flexibel och kan hantera att tempot varierar i arbetet och är stundtals högt.

Du trivs med att samarbeta i grupp för att bidra till utvecklingen av servicedesken, digitaliseringsavdelningen och Norrköpings kommun. Vi har startat resan mot att bygga morgondagens Servicedesk och vill gärna ha dig med på den!

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Nej
Sista ansökningsdatum: 26 november, men urval och intervjuer kan komma att genomföras löpande 
Kontakt: Enhetschef Sandra Bolin, 011- 15 16 11, sandra.bolin@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak, 011- 15 30 43, anna-therese.dijak@norrkoping.se


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024