Servicedesktekniker till kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Servicedesktekniker
Servicedesktekniker

arbetsbeskrivning.



Vi söker en servicedesktekniker till vår kund som är en nordisk IT-organisation på c:a 150 anställda. Företaget är ett av nordens största teknikkonsultföretag med ca 15 000 anställda och finns i 13 länder i Europa. De har hundraåriga rötter i svensk ingenjörstradition och teknikutveckling.
Här är det alltid nära till beslut och specialister. Deras ansvar för gemensamma system inom företaget innebär många skiftande uppgifter, från att specificera systemkrav och att utveckla, upphandla och driftsätta system till att administrera, övervaka, avhjälpa fel och ge användarsupport. Även om samtliga har sina ansvarsområden jobbar de tillsammans för att lösa sina uppgifter.


Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

ansvarsområden.

I denna roll kommer du att få möjlighet att arbeta både med ärenden i 1st line samt back office, utifrån ett rullande schema. I back office får du möjlighet att grotta ner dig i lite mer utmanade ärenden och jobba en del med felsökning.

Du kommer att supportera företagets anställda med IT-relaterade problem. Supporten sker via telefon, fjärrstyrning och mail.
Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. att installera, konfigurera och felsöka hård- och mjukvara, samt att hantera frågor gällande kontoadministration, maillistor, grupptillhörigheter, mobilsynk, VPN m.m.

I servicedesken finns det möjlighet till ytterligare ansvarsområden såsom deployment, nät, molntjänster osv som man då ansvarar för och är ”speaking partner” mot den gruppen från servicedesken.



omfattning.

Heltid.
Arbetstider: 08:00-17:00



kvalifikationer.



Vi ser att du är en problemlösare som är van vid att självständigt arbeta dig fram till lösningar på inkommande ärenden. Arbetet ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa- och guida användare på olika kunskapsnivåer.



Som person är det viktigt att du är öppensinnad och prestigelös då ärendena som kommer in är mycket varierande. Det är viktigt att du kan- och brinner för att hantera och att hjälpa användare. Du ska tycka om att ta ansvar och att vara självgående.



Vi ser att du har goda kunskaper inom:


• Windows 7/10
• Officepaketet
• Active Directory 2008
• Office365
• Hårdvara (PC, skrivare, telefoner) när det kommer till felsökning och installation
• Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande:

• Erfarenhet av support av olika CAD system





För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

Du ska ha minst 6 mån erfarenhet av en liknande Servicedesk och vara van vid att ta emot och lösa ärenden.



ansökan.

Sista ansökningsdag 2019-07-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kontakta Jennifer Wentling, jennifer.wentling@randstad.se



om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 juni 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024