Serviceplanerare/Beredare

Arbetsbeskrivning

Vilka vi är och vad vi erbjuder
Epiroc har valts ut till en av de tio mest attraktiva arbetsgivarna 2019 i Sverige av Randstad. Våra högsta poäng fick vi för den positiva arbetsmiljön, work-life balansen och intressanta arbetsuppgifter.
Företagspresentation
Epiroc erbjuder ett självständigt och utvecklande arbete inom ett innovativt och branschledande företag! Hos oss blir du en del av en internationell koncern med goda utvecklingsmöjligheter. Som anställd får du ta del av en rad olika förmåner såsom rikskortet, friskvårdsbidrag, förskottssemester, kollektivavtal, årlig bonus, förstärkt föräldrapenning och möjlighet att teckna förmånliga försäkringar för dig och din familj.

Epiroc ser olika personligheter, etniskt ursprung, kön, ålder, färdigheter och erfarenhet som en tillgång. Vi ser att skillnaderna skapar nya idéer och förbättringar, och detta leder till innovation och långsiktiga resultat. Eftersom vi arbetar för könsbalans uppmuntrar vi kvinnliga sökande till denna roll

Vill du vara spindeln i nätet som har ett finger med i det mesta? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och har stort kundfokus?
Uppdragsbeskrivning
Som Serviceplanerare/beredare har du en central roll i vår serviceprocess där du samarbetar med både kunder och kollegor med att bearbeta information, genomföra inventeringar, arbeta med uppsättning av lager samt dokumentation av garantier. Du planerar och följer upp förebyggande underhåll, PS-fall samt har en praktisk del i vissa komponentreparationer. Du arbetar proaktivt för att säkerställa en stabil och en högkvalitativ serviceprocess på våra fullserviceriggar i Zinkgruvan. Allt med kundens bästa i fokus!
Vidare är du aktiv i det dagliga arbetet tillsammans med tekniker och agerar som administrativt stöd både på kontoret som ute på verkstaden. Du trivs med ordning och struktur på din arbetsplats och för att uppnå detta kommer du vid behov att utbilda, driva information och diskussioner om förbättringar, definiera problem samt ta fram förslag på korrigerande åtgärder. I rollen förväntas du att alltid följa uppsatta processer och arbetssätt för att säkerställa transparens, samtidigt som du stöttar andra kollegor vid frånvaro.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar (men begränsas inte till):
* Ta emot serviceuppdrag från kunder, tekniker, supervisors eller servicechef.
* Ansvara för planering och förebyggande underhåll i form av material och reservdelar, tidsåtgång.
* Beredning av nödvändigt material för utförande av reparationer, bedömning innan FU genom avsyning, i samband med teknikers felsökning i verkstad eller fält.
* Kontinuerligt söka efter och flagga eventuella kostnadsdrivare.
* Administrera garantiärenden både i SAP och i WOL, med stöd av lokal servicechef.
* Söka reservdelsnummer enligt kund eller teknikers beskrivning.
* Stödja tekniker kring beställning av interna och externa reservdelar samt förbrukningsmaterial.
* Aktivt tillse att bolagets verksamhetspolicy inom kvalité, miljö och arbetsmiljö följs.
* Övrig orderläggning utefter behov.
* Medverka i diverse forum tillsammans med lokal servicechef och säljare för att främja effektiva kundkontakter.
* Alltid ha kunden i fokus.
* Backup till serviceadmin inom avdelningen.
* Medverka vid minst 1 inventering per år.
* Bistå lokal servicechef med praktiskt stöd.

Din personlighet
Du är ansvarstagande med goda kommunikationsfärdigheter samtidigt är du en lagspelare med ett intresse för teknik och våra olika produkter. Du tar egna initiativ och trivs att arbete med frihet under ansvar, samtidigt som du trivs att arbeta i grupp.
Dina erfarenheter och kunskaper
Som grund har du utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande. Vidare har du goda kunskaper i SAP, Excel, MS Office samt i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Lokalisering
Arbetet utförs på plats i vår verkstad underjord i Zinkgruvan och du kommer att rapportera till vår regionala servicechef på orten. Arbetstiden är dagtid. 
Ansökan
Låter detta som en utmanande och spännande tjänst för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande! Vi ser fram emot din ansökan! 
När du skickar in din ansökan godkänner du att dina uppgifter behandlas och lagras enligt vår integritetspolicy.
För mer information kring denna möjlighet, vänligen kontakta:
Fredrik Fjordäng, Regional Servicechef, tel: 072-205 58 51
Alexandra Hummel, HR & Kommunikationsspecialist, tel: 072-145 41 64

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Epiroc
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 18 mars 2020

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024