Shipment planning administratör

Shipment planning administratör

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nya utmaningar? Vi söker dig som brinner för service och har ett intresse för logistik. Du sätter kunden i fokus och är både resultat- och lösningsorienterad. Och dessutom utåtriktad, driven och ansvarstagande.


Tarkett erbjuder dig en stimulerande, familjär och händelserik arbetsmiljö där du som problemlösare kan visa ditt värde. Vi arbetar enligt WCM, World Class Manufacturing, vilket är en metodik inom Lean Production som fokuserar på hur vi ska utveckla vår tillverkning till att nå världsklass. Vårt fokus är säkerhet, arbetsmiljö, kvalitet och lönsamhet. Och för oss är det viktigt att du föregår med gott exempel, ständigt arbetar med säkerhet och förbättringar i linje med företagets grundläggande värderingar. 


Som Shipment planning administrator inom Tarkett arbetar du i ett team som består av 3 personer som arbetar nära varandra och värderar ett bra samarbete högt. Logistiken som ska koordineras handlar om transport som sker med alla transportvarianter såsom via väg, luft och hav. Du kommer i rollen som Shipment planning administrator att boka, dokumentera, utfärda och hantera tullfrågor och ha kontinuerligt dialog med orderkontoret gällande produktion och logistikleverantörer gällande fraktförfrågningar och fraktbokningar. 


Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi tror att du är en person som trivs med att hjälpa andra, har god förmåga att ta ansvar och gärna ser lösningar istället för problem. Du kan enkelt kommunicera på både svenska och engelska och trivs i en snabb organisation med härliga kollegor! 


Vi tror du har:


Relevant utbildning inom logistik/ekonomi.
Erfarenhet av att arbeta i koordinerande roll sedan tidigare, om du dessutom har erfarenhet av exportkoordinering eller transportkoordinering så är det högst meriterande.
Gärna erfarenhet av SAP.



Övrigt:
Individuell lönesättning tillämpas och tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start i april och omfattar 40 timmar i veckan. Intervjuer hålls löpande med sista ansökningsdag 29/2, 2020 så skicka in din ansökan redan nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fabriken i Hanaskog Hanaskog
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Postadress

Limhamnsvägen 19
Hanaskog, 28989

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023