Självgående säljadministratör sökes

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Nu söker vi en självgående och driven säljadministratör för uthyrning med möjlighet till anställning hos vår kund i Spånga!Dina arbetsuppgifter Vår kund som behöver förstärkning i sin organisation i form av en säljadministratör är ett mindre distributionsföretag och drivs av sina två aktiva delägare.Företaget agerar dels som distributör, och dels som agent för elektronikprodukter som vänder sig till design-/hälso- och modemedvetna kunder.Dina arbetsuppgifter I egenskap av säljadministratör kommer du att arbeta med all typ av administrativa sysslor så som ordermottagning, kundvård, fakturering etc.Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter i frihet under ansvar, trivs med ett högt tempo och är flexibel nog för att anpassa dig till snabba förändringar.Telefonpassning, ta emot ordrar från kunder per telefon, fax eller e-mail, registrera dem i affärssystemet, hantera post, hålla reda på avtal, delta i försäljningskampanjer och hantera reklamationer är de vanligaste förekommande uppgifterna.Att se till att det lilla kontoret fungerar i praktiken hör också till dina sysslor.Eftersom att du är självgående och jobbar själv med dina uppgifter finns det viss möjlighet till att forma tjänsten enligt dina egna initiativ. Vem söker vi?Vi söker dig som vill jobba i ett litet företag där du kan ta stort eget ansvar.Du har goda erfarenheter av säljadministration och trivs med att vara ?spindeln i nätet?.Personliga egenskaper är viktigare än formell kompetens.Egenskaper vi önskar att du har är drivkraft, initiativtagande och en positiv attityd.Du är öppen för förändringar, prestigelös och kan ?kavla upp ärmarna?om det behövs.Eftersom att företaget är litet och de andra kollegorna reser mycket är det viktigt att du trivs med att arbeta självständigt och kan hitta din drivkraft även när det är lite ensamt på kontoret.Då företaget har enbart utländska leverantörer är det ett krav att du behärskar engelska i både tal och skrift.Att du är duktig på Excel och PowerPoint är också en viktig förutsättning för att lyckas i din roll.Har du erfarenheter av Visma är det en fördel. För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.Tjänsten är på heltid med sedvanliga kontorstider och ska tillsättas omgående. Är du intresserad?Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Välkommen att söka

Sammanfattning

Postadress

Kungsgatan 60
Stockholm, 10224

Liknande jobb


Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

13 maj 2024

Kontorist och säljare!

12 maj 2024

Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024