Sjöspeditör Helsingborg

Sjöspeditör Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Sjöspeditör inom export till vårt kontor i Helsingborg!

Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Din roll

I rollen som Sjöspeditör inom export kommer du att ha den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och dagligen ha kontakt med våra kunder och leverantörer. Du ansvarar för dina egna kunduppdrag - sjösändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen och nära samarbete med kundansvarig, chef, leverantörer och kundrepresentanter. Du arbetar huvudsakligen med sjö men kommer även till viss del få möjlighet att arbeta med tågtransporter.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Planering och bokning av transport enligt avrop från kund
- Kundvård
- Leveransbevakning/avvikelserapportering
- Utfärdande av transportdokument
- Fakturering samt kostnadskontroll
- Kundmöten och workshops; både face-to-face och digitalt


Vår avdelning arbetar med sjöimport, sjöexport och tåg och består av sju personer. Vi är uppdelade i två team, där du kommer tillhöra exportteamet, bestående av fem personer. Du kommer främst arbeta mot mindre och medelstora kunder. Vi är en glad och ambitiös grupp med bra sammanhållning och gott samarbete, som är måna om den nära kundrelationen och att alltid leverera med hög kvalitet. Tjänsten är ett vikariat med start i januari 2021 och fram till mars 2022. Vi sitter i nyrenoverade och fina lokaler nära hamnen i Helsingborg.

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av sjöspedition och gärna med erfarenhet av export. Gymnasieutbildning är ett krav men det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom spedition eller logistik. Det är även meriterande om du har arbetat i CW1 men inget krav. Då vi arbetar i en internationell miljö är det viktigt att du talar och skriver obehindrat på engelska och svenska.

Rollen passar dig som har en mycket god samarbetsförmåga och lyssnar och kommunicerar med andra på ett bra sätt. Vi tror att du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo där du ställs inför problemlösning och intressanta utmaningar. Du är ansvarstagande, tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och har ett strukturerat arbetssätt. Då omständigheterna för sändningar snabbt kan ändras tror vi att din flexibla förmåga gör att du lätt anpassar dig till nya förutsättningar. Liksom vi, brinner du för arbetet som Speditör!

Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Ansökan

Låter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2021-01-06.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Per Ottosson, +46 (0)707 90 10 04.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén: tel +46 101 631 828.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: GEODIS
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 6 januari 2021

Liknande jobb


Trafikledare - Göteborg

Trafikledare - Göteborg

19 december 2023

15 december 2023