OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mora i hjärtat av Dalarna! Kommunen har cirka 1600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter.
Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare med en budget på ca 450 miljoner. Organisationen är uppdelad i två avdelningar, Vård och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerade medarbetare till HS-enheten. Enheten ansvarar för hälso- och sjukvård i kommunens särskilda boenden, LSS och psykiatriverksamheter, hemsjukvård samt korttidsvård. Sjuksköterskorna är en positiv och stabil arbetsgrupp, där personalen har en hög kompetens och en vilja att utveckla vården.
KVALIFIKATIONER
Kunskap:
Legitimerad sjuksköterska. Distriktssköterskeutbildning och/eller VUB Äldrevård är meriterande.
- Du har goda yrkeskunskaper och är väl införstådd i uppdraget att arbeta som sjuksköterska.
- Du kan omvandla dina teoretiska kunskaper till praktiskt arbete.
- Du har tillräckliga kunskaper för att ta ditt omvårdnadsansvar för de medicinska insatserna samt dokumentationen av omvårdnaden hos de boende.
Körkort B är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Egenskap:
- Du har brukaren i fokus, genom att vara serviceinriktad och genom att bemöta alla med respekt.
- Du samarbetar, samverkar och kommunicerar på ett professionellt, respektfullt och positivt sätt.
- Du tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållnings-sätt.
-Du tar ansvar för ditt arbete samt din egen och andras arbetssituation genom ett sunt och gott förhållningssätt.
- Du har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du samarbetar med övriga inom teamet.
- Du har erfarenhet och förmåga att handleda och utbilda övrig personal inom HS-området.
- Du har datavana och kan uttrycka det svenska språket väl i både tal och skrift.
Andra språkkunskaper är meriterande.
Körkort B är ett krav.
Erfarenhet och förmåga:
Du har förmåga att arbeta självständigt, samtidigt som du samarbetar med övriga inom teamet.
Du har erfarenhet och förmåga att handleda och utbilda till övrig personal inom HSR-området. Du har datavana och kan uttrycka det svenska språket väl i tal och skrift. Har du andra språkkunskaper ses det som meriterande.
Erfarenhet av arbete inom demensvård är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75