Sjuksköterska inom kommunal verksamhet sökes

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande cirka 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.

ARBETSUPPGIFTER
Att jobba som sjuksköterska i kommunal verksamhet är ett ansvarsfullt och varierande arbete.
Du kommer vara verksam hos brukare i deras eget hem och på våra särskilda boenden. Man lär känna brukarna och deras anhöriga väl, vilket ger en god kontinuitet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat läkemedelshantering, omläggningar och palliativ omvårdnad.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• är legitimerad sjuksköterska
• har körkort med B-behörighet och körvana
• kan uttrycka dig väl i både tal och skrift
• har datorvana
• har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete.

Rollen kräver att du kan arbeta självständigt samt har lätt för att samarbeta. Du har ett genuint intresse för människor och har ett professionellt bemötande gentemot brukare, anhöriga och kollegor. Du är ansvarstagande och självständig och är öppen för nya idéer och har förmågan att hitta lösningar och möjligheter i olika situationer.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Intervjuer sker fortlöpande.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lekebergs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Liknande jobb