Sjuksköterska inom LSS

Sjuksköterska inom LSS

Arbetsbeskrivning

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att självständigt ansvara för hälso- och sjukvårdsinsatser inom LSS-omsorgen och socialpsykiatrin samt kommunens dagliga verksamheter. Du kommer att ingå i ett team bestående av sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. I ditt arbete är utgångspunkten att ge en god och säker vård där brukarnas egna resurser stärks och tillvaratas. Du ska främja en LSS-omsorg som är präglad av ett hälsoperspektiv. Som sjuksköterska är du direkt underställd chefen för hälso- och sjukvårdsorganisationen.

Arbetsuppgifterna är omväxlande och som sjuksköterska leder du det medicinska omvårdnadsarbetet. Du gör självständiga bedömningar, utför medicinska behandlingsinsatser och handleder omvårdnadspersonalen. Inom LSS-omsorgen ansvarar du tillsamman med rehabiliterings personal för HSL-insatser. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet, samordning, självständighet och god samarbetsförmåga.


KVALIFIKATIONER
Du är legitimerad sjuksköterska eller distriktsköterska och har intresse för verksamhetsområdet. Som person är du självständig men trivs med att arbeta i ett team med övriga professioner. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift och du tycker om att möta människor.

Du är strukturerad och noggrann och har förmåga att i vardagen omprioritera dina arbetsuppgifter när så krävs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då arbetsuppgifterna kräver en god samarbetsförmåga.

Vi ser gärna att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines.
Arbetar bra med andra människor och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar.

Intervjuer sker löpande

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Sharareh Ramezan
08 591 26562
Britt-Inger Fernaeus
08-597 837 04
Enhetschef HSO Sharareh Ramezan
08 591 26562
Enhetschef Sharareh Ramezan
08 591 265 62
Enhetschef Sharareh Ramezan
08-59126562
Verksamhetschef HSL Sharareh Ramezan
08 591 26562
Biträdande Enhetschef Åsa Nordström
08-59126531

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, HSO
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 17 mars 2022

Besöksadress

19585 Märsta
None

Postadress

Kommunhuset Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb