Sjuksköterska till Akutmottagningen

Arbetsbeskrivning

Akutmottagningen Mälarsjukhuset

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med akutsjukvård. Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad eftersom du är en del av en första insats.

Arbetsplats
På Akutmottagningen bedrivs traditionell akutverksamhet dygnet runt. Grunduppdraget är att dygnet runt ge medborgarna den vård de är i behov av gällande allvarliga akuta sjukdomstillstånd eller större olycksfall, med patienten i centrum. För oss är utvecklingsarbete en självklarhet för att förnya och förbättra vårt arbetssätt. Vi är en öppen och kunnig arbetsgrupp på ca. 80 personer som ställer upp för varandra. Här finns läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och biomedicinsk analytiker anställda.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
I arbetet möter du människor med varierande problematik, och du gör bedömningar och prioriteringar av akut sjuka patienter. Med fokus på patienten använder du både ditt medicinska kunnande samt dina förmågor i medmänskligt omvårdnadsarbete för att tillgodose de akuta behoven. Vi arbetar i team och sjuksköterskans roll är att leda och fördela arbetet i teamet. Det är därför mycket viktigt att du har en god sammarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt. Här har du även möjlighet att utveckla din kompetens, i vår kompetensstege.

Din kompetens
Du som söker ska vara legitimerad sjuksköterska. Tidigare erfarenhet från akutsjukvård är önskvärt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning, heltid eller enligt överenskommelse. I tjänstgöringen ingår dag-, kväll- och nattjänstgöring.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Karin Gustafsson, 016-10 39 10.
Biträdande Vårdenhetschef Kirsi Mann, 016-10 59 82.
Fackliga företrädare nås via vxl, 016-10 30 00.

Kom och jobba hos oss på Akutmottagningen.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-05-31.
intervjuer och anställning sker löpande.

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/



Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 28 mars 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb