Social IT-supporttekniker

Social IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig med servicenivå i världsklass och som tycker om att hjälpa människor att få IT att fungera på arbetsplatsen. Du kommer tillsammans med ditt team hantera företagets interna IT-relaterade supportärenden och ha kontakt med användare via mail, telefon och chat.
I grunden ser vi att du är en social och ambitiös person som gillar att hjälpa andra med IT-relaterade frågor. Det är bra om du har datorer och teknik som naturligt intresse och är duktig på att felsöka inom dess ramar, både mjukvara och hårdvara.
Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta i ett härligt arbetsklimat där dina prestationer gör skillnad och lyfts fram.
Vi ser gärna att du har:
Goda tekniska kunskaper om PC-datorer
Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem
Grundläggande kunskap om Mac
Grundläggande kunskap om smartphones och surfplattor
Goda kunskaper om IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik, klientsäkerhet och skrivarhantering
Goda kunskaper om Microsoft Windows
Goda kunskaper av Microsoft Office365 administrering
Grundläggande erfarenhet av administration i Active Directory
Grundläggande erfarenhet av Intune
Grundläggande erfarenhet av PowerShell automatisering
Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem
Erfarenhet av serviceyrke och kundvård

Som person ser vi att du är:
Serviceinriktad och tycker det är roligt att hjälpa till
Ansvarskännande
Kommunikativ, kan formulera dig väl i både tal och skrift
Engagerad och driven, tar egna initiativ
Stresstålig och har förmåga att prioritera arbete utifrån aktuell situation
Har lätt för att lära
Är en lagspelare som bidrar till en god gruppsammanhållning genom att samarbeta och dela med sig av sina kunskaper

Utgångspunkten blir ifrån vår kunds lokaler i centrala Stockholm och omfattningen är heltid. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med IT-Support, Intern IT-Support eller Applikation support.


Om oss
Vårt motto är att behandla våra kunder, anställda och varandra på samma sätt vi själva vill bli behandlade på. Det är inte så svårt när man tänker på det. Det gäller bara att varje dag vara beredd att göra "det lilla extra" eller i vårt fall "Bryta ryggen" för varandra.
Vi anser att om vi ska kunna leverera tjänster av högsta kvalité så måste vi ha engagerade medarbetare som brinner för och känner stolthet för sitt arbete. Vi vet att det vi investerar i våra medarbetare investerar de i våra kunder. Samarbetet ska bygga på förtroende och vår målsättning är att ConsultingIT skall vara det självklara valet i form av Partner och Arbetsgivare.
Vi kommer aldrig vända ryggen åt något för att det är jobbigt. Vi kommer aldrig skylla på att kunden inte förstår. Vi kommer aldrig acceptera annat än 100% av varandra.
Vi kommer ALLTID finnas här för våra kunder, partners och medarbetare.
Välkommen till ConsultingIT!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Consultingit Stockholm AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2022
  • Ansök senast: 2 april 2022

Postadress

Byvägen 6
Saltsjöbaden, 13334

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024