Socialsekreterare till arbetsmarknadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsmarknadsförvaltningen arbetar med frågor som rör arbetsmarknad, försörjningsstöd och vuxenutbildning. Arbetsmarknadsförvaltningen strävar efter att ge individer, oavsett bakgrund och ursprung, möjlighet att skapa förutsättningar för sin egen försörjning och utveckling.

Sedan den 1 januari 2017 har vi en ny organisation med fyra verksamhetsområden; Arbetsmarknad, Ekonomiskt bistånd, Vuxenutbildning och Support.

Nu söker vi flera socialsekreterare till verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd.

2 tillsvidare tjänster och ett flertal vikariat och några allmän visstidsanställningar.

För visstidsanställningarna finns det stora möjligheter till förlängning.

Dina arbetsuppgifter som socialsekreterare kommer i huvudsak bestå av:
-Handläggning av försörjningsstöd
-Klientkontakter
-Samverkan internt och externt

Arbetet sker i samarbete med assistenter.
Vi är i en spännande fas där vi kommer att utveckla handläggningen av ekonomiskt bistånd. Bland annat inför vi en möjlighet för våra invånare att ansöka om ekonomiskt bistånd digitalt.

Vi erbjuder dig:

Centralt läge i Helsingborgs stad
Mycket goda kommunikationer
Gott arbetsklimat
Moderna lokaler
Närvarande chefer
Engagerade medarbetare
Strukturerad introduktion och mentorskap







KVALIFIKATIONER
-Socionomexamen
-Ha ett flexibelt och lösningsfokuserat arbetssätt
-Kan se individen utifrån ett helhetsperspektiv
-Strukturerad
-Goda datakunskaper

Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.


ÖVRIGT
Rekryteringen kommer att ske fortlöpande så du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2017-04-10. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lena Persson
042-10 65 78
Enhetschef Ingrid Olin-Månsson
042- 10 75 40
Servicesamordnare Pia Nielsen
042-10 57 73
Enhetschef Nidal Khalil
042-10 74 61
Enhetschef Edit Szinte
042 - 10 74 56
Enhetschef Mari Nidesjö
042-10 62 94
Samordnare Ylva Andersson
042-10 70 34
Samordnare Karin Svensson

Avdelningschef HR Kommunikation Annette Birr
042-10 39 28
Enhetschef Anette Frii
042- 10 78 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Allmän visstidsanställningarna gäller i första hand året ut. Vikariaten är både på 1 år och året ut.
  • Publicerat: 29 mars 2017

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


Socialsekreterare inriktning barn och unga, Håbo kommun

Socialsekreterare inriktning barn och unga, Håbo kommun

26 april 2024

Socialsekreterare

Socialsekreterare

5 april 2024

26 april 2024

Familjehemssekreterare, Södermalms stadsdelsförvaltning

Familjehemssekreterare, Södermalms stadsdelsförvaltning

26 april 2024