Socialsekreterare till Utredningscentrum

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsmarknadsförvaltning arbetar med frågor som rör arbetsmarknad, integration, försörjningsstöd och vuxenutbildning.
Arbetsmarknadsförvaltningen strävar efter att ge individer, oavsett bakgrund och ursprung, möjlighet att skapa
förutsättningar för sin egen försörjning och utveckling.

From 170102 har vi en ny organisation med fyra verksamhetsområden; Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknad, Vuxenutbildning och Support.

Tjänsterna är aktuella inom ekonomiskt bistånd. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att utreda och besluta om rätten till ekonomiskt bistånd. Tjänsterna innehåller samverkan såväl internt som externt. Arbetet sker i nära samarbete med assistenter.

Vi är i en fas där vi kommer att utveckla handläggningen av ekonomiskt bistånd. Bl a inför vi möjlighet till att söka ekonomiskt bistånd digitalt samt skapa former för invånarinflytande.

Vill du vara delaktig i vårt utvecklingsarbete, sök tjänst hos oss!

Vi erbjuder dig:
Centralt läge i Helsingborgs stad
Mycket goda kommunikationer
Gott arbetsklimat
Moderna lokaler
Närvarande chefer
Engagerade medarbetare
Handledning
Strukturerad introduktion och mentorskap
Friskvårdsbidrag
Flexibel arbetstid
Möjlighet att byta semestertillägget mot ledighet

KVALIFIKATIONER
-Socionomexamen eller likvärdig utbildning
-Aktuell erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är meriterande
-Förmåga att tolka lagtexter för att kunna bedriva myndighetsutövning
-Lätt för att samarbeta med externa och interna samverkanspartner
-God förmåga att möta våra målgrupper
-God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Som person vill vi att du:
-Ska vara flexibel och engagerad samt ha en positiv människosyn
-Ska ha god samarbetsförmåga
-Ska vara kreativ och nytänkande
-Ska ha en god social kompetens och kunna prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter

Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

ÖVRIGT
Rekryteringen kommer att ske fortlöpande så du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast
den 15 december 2016. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lena Persson
042-10 65 78
Enhetschef Ingrid Olin-Månsson
042- 10 75 40
Servicesamordnare Pia Nielsen
042-10 57 73
Enhetschef Nidal Khalil
042-10 74 61
Enhetschef Edit Szinte
042 - 10 74 56
Enhetschef Mari Nidesjö
042-10 62 94
Samordnare Ylva Andersson
042-10 70 34
Samordnare Karin Svensson

Avdelningschef HR Kommunikation Annette Birr
042-10 39 28
Enhetschef Anette Frii
042- 10 78 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN Helsingborg
  • 6 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 6 tillsvidareanställningar med provanställning 6 månader. 2 vik tom 170831 1 vik tom 171231 Tillträde omgående elller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 1 december 2016

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

.
Helsingborg, 25189

Liknande jobb

Socialsekreterare SoL, LSS och LVM

23 augusti 2010

Socialsekreterare till den gemensamma socialjouren i Dalarna

30 mars 2020

Socialsekreterare, ensamkommande flyktingbarn

23 augusti 2010

Socialsekreterare till HVB - Hemmet Fyrklövern

24 augusti 2010